Storstadstjej -jomenvisst

Att bo i en liten storstad får mig att känna mig som att jag är med i en film av olika anledningar

1. Jag är troligen det snart med tanke på att jag har glömt hur det är att bo i lägenhet som är bottenvåning på ena sidan och har massvis av grannar jättenära som ser rätt in i min lägenhet, på andra sidan. Om vi säger såhär, jag har inga gardiner och jättejättejättestora fönster. Jag är en ganska trevlig granne som bjuder mina medgrannar på lite something something mest varje dag. Som en gratis strippklubb fast med mormorsunderkläder, celluliter och noll sexappeal, Som en strippklubb i Tyskland kanske.

2. Det passerar jättestora (och höga) bussar utanför mitt fönster regelbundet, som jag kan se in i. Ibland sitter jag och väntar på bussarna bara för spänningen i tanken av att moona resenärerna!

3. De finns miljoner kemtvättar. Inget skriker corky New York-film-tjej som att stoppa förbi dry cleaning på väg till jobbet. note to self: Skaffa pälsar eller andra grejer så jag kan få hela "leva i en film"-upplevelsen


Kommentarer
Postat av: Linda

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ....HALLÅååååå....HALlååååå....hallåååå.....



Ville bara kolla om det ekade här inne, och det gör det visst. Helt tomt, inte så konstigt då...

2010-02-21 @ 13:11:09
Postat av: Mamma

lålålålå, det ekar fortfarande

2010-02-22 @ 19:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback