Det viktigaste


28a734b4630363c466e53f183bdfd476.png


Lyssna (läs?!) nu noga! Jag ska dela med mig av två av de viktigaste insikterna jag gjort här i livet. Vet man de här sakerna så är man i princip "all set".

Den första illustreras här på bilden. Just i detta fallet så rör det sig om en saffransbulle men detta gäller även bulle av vanlig sort.
INGEN bulle är söt nog förrän alla bullar på plåten är sammanlänkade av en tjock krispig stelnad sockervaniljblandning. Kan man bara lätt plocka upp en bulle från plåten efter gräddning så har man misslyckats. Då kan man lika gärna hiva rubbet och börja om. Måste man däremot bända loss bullarna och sen bryta isär dem från varandra. kan man känna sig som en riktig kvinna (även om man är man. Alla vet ju att bullbakeri är kvinnogöra). Då har man lyckats!

Livslära nr 2 är att tomater är roten till allt ont. Det finns inget som har med tomater att göra som är varken gott eller bra för nåt. Tomatsås ska vi inte prata om. Och ska vi det ändå är det lika bra att kalla det för vad det är. Djävulens diarré.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Andreas bullar som han tog med sig på jobbet idag var mycket finare än den på bilden... ;-)

Hade han gjort egna eller?

Postat av: erika

åååååh! jag vill ha bullar!!

2009-11-29 @ 14:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback