Byta igen?

53b64eeb8703364d1c2a56b1f337d6db.png


Julen är slut. Fiffigt och piffigt slängdes ljusgröna spetsgardiner upp i fönstret i hopp om att det skulle kunna tas för lantlig stil. Andreas tyckte att det såg ut som att jag slängt upp mina gamla underbyxor i gardinstången. Men var jag tvungen att protestera. Då måste jag ju säga att han överskattar  bredden på min rumpa lite grann, men framförallt överskattar han sexigheten på mina underkläder å det grövsta.

Jag har ju en stundande matstafett att tänka på och då är frågan om den här gardinen verkligen kan hänga kvar?! Eller kommer jag att få smeknamnet Tros-gardins-Åsa efter besöket hos oss? Jag är kluven, det är ju lite festligt med smeknamn också.
Vår lägenhet idag ser ut som en sommarstuga inredd av en tysk. Ni vet tyska filmer där folk sitter i solkiga soffor med tom blick och röker jättelångsamt samtidigt som de liksom sväver ut med blicken genom fönstret. Och så ligger det ett lite grått melankoliskt skimmer över det hela.

Jag vill ha Lantliv och bondkök!!! Jag vill vara inne och modern och det är väl the shit nu? Vad hänger lantliga inredare upp för gardiner i fönstret? Gamla kökshandukar, trasiga mjölsäckar och sånt va?


Kommentarer
Postat av: Linda

Nänänä, jag tror de stickar sina egna gardiner faktiskt. Av ull de fått från de egna fåren.

You have a long way to go, girl, alltså.





(förresten gillar jag dina gardiner, om det inte vore för att man såg den där träpersiennen bakom. Men hey, smeknamn ÄR kul) :-D

2009-05-03 @ 18:38:08
Postat av: Ulli

Jag tror jag MÅSTE få komma å hälsa på! Låter rätt spännande att få sitta i en solkig soffa, röka jättelångsamt och sväva ut med blicken genom fönstret! Jag som alltid velat bli skådis, kan jag auditiona för tysk film sen! Ska börja öva på att röka först bara - innan jag hälsar på ;)



Förresten - gardinerna är ju jättesöta!

Postat av: Åsa

Näpp, gardinen åker ner igen. Till förmån för en vit gammal trygg sak. Jag har ju inga får att sticka grejer av.



Ulli: Du glömde kombinationen med sommarstuga. Utan den hade mitt hem kunnat vara riktigt coolt. Om det vore bara tyskt. Fast sommarstugekänslan tillför helt klart lite mysfaktor. Sen är det rökförbud hos oss men annars är du välkommen ;)

2009-05-04 @ 10:57:29
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback