Är du känslig så läs inte det här!

Jag skulle vilja testa en teori. Det har gått upp för mig att bloggvärlden inte består av en samling ostrukturerade egocentriker, utan är högst välordnad och hierarkisk. "Jaha jasså va kul/fint, trevlig kväll med kramar från Prussilla med bloggen jättejättejättevittöverallt.blogg.se" -kommentarerna man ibland får, har gjort mig väldigt förvirrad. Jag känner ju verkligen ingen Prussilla och kommentarerna hon och hennes likar skriver känns framkrystade och nästan ofrivilliga.

Så här är det. Tydligen finns det en blogglag (reglerad och fastställd av inrednings- och modebloggarna) som säger att kommenterar jag på din blogg är du skyldig att kommentera på min blogg. Jag följer inte den lagen och inget annat händer än att jag knappast blir besökt igen. Det kan jag leva med.

Men, nu till mitt test. Eller det jag vill göra men inte riktigt vågar. Min tanke är att jag skulle skriva nåt riktigt äckelpäckelsnuskigt inlägg. Typ ett om hur fascinerande det är att göra nr. 2 när man har besök av tant röd. Hur innehållet i toan ser ut som en scen efter ett bajskorvsvärldskrig med många skadade och döda. Sorry, men det måste vara riktigt sjukt och äckligt.
Sen kommer fas 2 i min plan. Den består av att fullkomligen plöja igenom ALLA finbloggar om ytliga ting och kommentarbomba allt i min väg. Enligt "lagen" måste de då kommentera mitt senaste inlägg. Då måste alla duktiga fina bloggare som bara fiser rosor och har mens i form av hemmagjord hallonsås sitta och ha en åsikt om min iakttagelse. Och det skulle roa mig så hemskt hemskt mycket. Ska jag köra?

Kommentarer
Postat av: Stina

KÖR!

Postat av: Linda

Du glömde dock en sak; regeln har givetvis ett undantag. Knäppgökar ignoreras.

Men lycka till med ditt projekt. Jag kan nog med säkerhet säga att det blir platt fall för din del där...

2009-03-06 @ 15:49:18
Postat av: Anna

Får nog hålla med Linda där...

2009-03-06 @ 19:49:49
Postat av: Åsa

Mmm jo, sen sabbar det här inlägget hela grejen eftersom jag avslöjar min avsikt...hehe!

2009-03-06 @ 20:10:13
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: erika

äsch, det är nog lugnt. om du skriver några till inlägg innan du gör själva testet så kanske de inte ser din plan. så kör på du :)

2009-03-06 @ 20:32:20
Postat av: Nettan

JUST DO IT!!!!

Jag ser verkligen framemot det...., inte inlägget alltså men kommentarerna!!!!! ;-)

2009-03-10 @ 20:10:53
URL: http://nettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback