Jehova -en helt sann historia


Bilden är lånad från
Jehovas hemsida

Vi hade besök från Jehovas vittnen igår. De brukar komma nån gång i månaden och stå i dörren och snacka med mig och Andreas. Vi har aldrig bjudit in dem och de har aldrig frågat. Så de står snällt där i dörröppningen hur länge som helst och pratar. Slå upp ordet tålamod och du finner en bild på en Jehovasperson.

Vi pratade om bögar, armageddon och giftermål. Som alltid, för jag tar alltid upp homosexuella och det leder alltid till de andra två ämnena. Ja, och så pratade vi om finanskrisen. Men det räknas in under bögsnacket. För tydligen är det homosarnas fel att vi har finanskris. Tydligen skulle det räcka att de slutar snuska sig på sitt vis så kommer både aids och finanskris bara POFF försvinna. Jag sa att heteros också får aids eftersom man får det om man ligger med någon som har det. Men där hade jag tydligen fel. Heteros blir bara smittade genom att nån bög som legat med en annan bög på ett "förbjudet sätt" kommer och droppar sitt blod på dem. Jahapp...

De lovade mig, som vanligt, att jag skulle komma till paradiset och få evigt liv om jag bara började ogilla homosexuella och gifte mig med Andreas. Gud gillar tydligen inte heller att man bor ihop när man inte har varit i kyrkan och fått papper på att man har sagt -ja tack till varandra inför honom.
Jag sa att  jag nog var tvungen att tacka nej,  för jag gillar verkligen gayarna och att jag tyckte Jehovas gud var ganska kass och oödmjuk om han skiljer på människor beroende på  vem de var kära i och ligger med. De svarade att "kära i" gick bra så länge de inte låg eller va ihop. What?

Jag sa att de inte behövde vara ledsna för min skull. Det var inte synd om mig för att jag inte skulle få evigt liv efter armageddon, för jag vill ändå inte ha det. Jag sa att jag är skitnöjd om jag får 70 friska och att jag troligtvis ändå bara skulle vara skitless på paradiset efter 350 år eller så där. Och jag vågar inte ens tänka på hur Åsa 529 år ser ut. Så jag kan ju glatt fortsätta att gilla killar som gillar killar och kvinnoditot och fortsätta leva mitt liv som ogift.

Jehovastanterna tyckte ändå att det var en dålig idé för de hade glömt att berätta att om man lessnade på paradiset så skulle det finnas knivar där så att man kunde ta livet av sig.

Slutsats: Det är alltså tydligen bättre att ta livet av sig än att tycka att alla är likvärdiga.

Kommentarer
Postat av: Stina

Eloge till dig som tar en diskussion!

Undrar hur smarta de känner sig egentligen.

Fattar de inte att deras argument är helt befängda!

"Ja men ni har ju sagt ett antal gånger att Armageddon var här"

"Öh, nja njae vi räknade fel..."

Postat av: Johanna

Bara grejen att de fortfarande går runt och knackar dörr fastän varenda människa i landet vägrar öppna, eller ens vill gå med när någon är snäll nog att gör det - tycker jag visar på en viss dumstönighet som gör mig ännu mer avskräckt från att ens lyssna på vad de har att säga... Läskiga människor :)

2009-02-20 @ 10:25:28
URL: http://johanonnona.se.nu
Postat av: Anonym

huga. jag har alltid trott att det är tanterna som är värst, och inte huliganerna och skinheadsarna och pitbullarna. passa dej så du inte blir hjärntvättad! hit har de aldrig kommit förresten. de kanske inte orkar gå uppför backen

2009-02-20 @ 19:17:43
Postat av: Linda

Ey! Gratta vovven på namnsdagen från mig! Har ni planerat nåt speciellt?

Vi vill så klart ha en liten uppdatering av kalaset sen!

2009-02-21 @ 09:39:17
Postat av: Åsa

Limpis: Ja just det. Ja det får väl bli en 50:e badanka kanske. Han älskar ju de där nedrans plastgrejerna. Vi lever fortfarande i tron om att de avbitna huvudena på ankorna är av misstag och en olyckshändelse. NÄSTA anka får sääääkert behålla huvudet, ett dygn iaf.

2009-02-21 @ 10:23:47
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ooo just det ni andra ska också få svar



Stina och Johanna: Jag är super-road av att prata med dem och den tanten som kommer regelbundet har alltid med sig nya kumpaner. Den ena märkligare än den andra. Det är kul att chocka dem lite med målande beskrivningar av sånt som de tycker är syndigt och att ifrågasätta varför deras gud är så osympatisk. Sen är de nöjda även om de inte rekryterar mig säger de. Det viktiga är att informera tydligen. Det är deras biljett till paradiset och väljer jag att tacka nej till deras budskap så är det hejdå till paradiset och hej till ond bråd död för mig tydligen.



Erika!? Hjärntvättad kommer jag inte bli. Jag gör mitt bästa för att sätta griller i deras huvuden istället. Jag för en motkampanj i smyg vid deras besök.

Konstigt att de inte orkar gå upp för backen. Jag trodde verkligen att de lyfte på varje sten för att hitta nån att framföra sitt budskap till.

2009-02-21 @ 11:47:46
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: signe

Hahaha...va roligt! Va duktig du är som ids diskutera med dom! Det brukar komma en jättetrevlig tant med en annan kvinna (olika varje gång som sagt) och hon har smörat in sig så jag har tyckt att hon är sååå trevlig men för varje gång smyger det in sig mer och mer propaganda...nu orkar jag inte öppna för dom längre...låtsas att jag inte är hemma om jag kan!.. Önskar att jag kunde få va osynlig och smyglyssna på dig och tanterna nästa gång! :)

2009-02-23 @ 13:42:22
URL: http://de-signe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback