The kortbralla



När jag jobbar helg så kör jag mysbralla för hela slanten. Det finns nåt lite lyxigt i att sitta på jobbet i full mysdressmundering. Som att jag nästan är ledig trots allt. Så här såg söndagens outfit ut.



Kanske lite korta. Eventuellt. Har funderat en del på det där med Åsa 14 år. Hon hade tyckt att de där korta brallorna hade varit så töntiga att hon hellre hade käkat snor än att visa sig ute i nörd-korta brallor.

Åsa 29år är ju bara stencool. Hon är snygg i allt. Hon ba glider runt i hur för korta brallor hon vill och ba "ja bryr me inte".

Grymt härligt det är att bli vuxen!

Kommentarer
Postat av: Anna

På pricken så är det!!! Couldn´t care less om jag går i mysbrallor, osminkad och med rufsigt hår när jag lämnar på dagis! Vem orkar lixom duscha och sminka sig så tidigt på morgonen om det bara är för att träffa andra sunkiga hemmamammor? Självklart fixar jag till mig senare men just då på morgonen busar jag hellre med barnen än att stå framför spegeln halva vakentiden på morgonen. Pre-kids skulle jag skämmas järnet om jag visste hur jag visar mig ute nuförtiden. :-) Och då får man ändå lägga till att jag bor i den Kungliga Hufvudstaden, i ett ganska trevligt område, där i princip INGEN går i träningsbrallor (om man inte ska till det lokala gymmet men då måste man ha de obligatoriska jumpadojjorna i ena handen och vattenflaskan i den andra, inte rulla en dubbelvagn framför sig).

2009-02-25 @ 22:15:44
Postat av: Åsa

Eller hur. Jag har tänkt ibland att det skulle vara grymt att få leva om tonåren fast med den man är idag med samma avslappnade inställning till saker. Troligtvis skulle det bara innebära att man skulle vara jordens mobboffer dock.

Postat av: Johanna

LaboPhoto heter det. Fick det när vi köpte datorn. Kolla på http://www.download.com om det finns där(jättegratis!) Kul och enkelt program!

2009-02-26 @ 17:57:01
URL: http://johanonnona.se.nu
Postat av: Anna

Nu när jag funderat lite så är ju din "jag skiter i hur jag ser ut" coolt medan min mest är tragiskt eftersom det nästan är så att det kommer per automatik när man får barn. Fast jag ska skärpa mig. Sedan. När jag får tid... Och lust.



Ja visst skulle man vilja vara tonåring igen med en 30-årings kunskaper och slappa attityd. Tänk va mycket lättare allt hade varit då. :-) Fast man hade nog blivit grymt vid 14 som man gör nu?!? Grymma tanke, vilket rykte man fått då. Hehe! Nu ska jag fortsätta att rödvins-filosifera lite... ;-)

2009-02-27 @ 21:33:06
Postat av: Anna

Hm, kanske dax att sluta kröka nu. :-D

Det jag skulle skriva var att: Tänk om man hade legat lika mycket som man gör nu, fast vid 14år, vilket rykte man hade haft då... Trevlig fredagskväll!

2009-02-27 @ 21:36:53
Postat av: Åsa

Haha fyllekommentarer är de bästa av kommentarer. Man anar att det ligger en fullkomligt och uppriktigt briljant tanke (det är på fyllan man blir smart) under de osammanhängande meningarna.



Själv var jag en slampa vid 14 om man jämför med nu. SKOJA!!! Mamma och pappa!, såklart är jag fortfarande oskuld, jag är ju inte gift än!

2009-02-28 @ 16:42:47
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback