HÄLSNING TILL MINA "SMÅ"SYSKON

Hej Limpan! Hej Mörten!

BARA SÅ NI VET!


och ja, jag vet. Nu kommer ni komma dragandes med att "vad är det där för källa egentligen??" och hävda att AB är en tidning av låg kvalitet och den ju inte går att lita på. Jag vet att ni kommer det, för jag är bara liiiiite snäppet smartare och kan förutse sånt.

MEN HÄR har ni den ursprungliga studien. Den är på utrikiska så jag var lite rädd att ni inte riktigt skulle hajja. Därför tog jag det säkra före det osäkra och valde att presentera mitt ärende i formen "forskning för dummies"

En liten heads up bara! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Nettan - smart sladdis ;-)

Har bara en sak att säga:
Vilken j-kla IDIOTSTUDIE!!!! ;-)

Postat av: Åsa

hahaha IDIOTstudie is THE WORD!! Studie av idioter, dvs småsyskon!!! moahaha

2008-03-11 @ 16:51:40
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Mellanbarnet

Du vet kanske också att såna där studier inte är 100%, utan de drar slutsatser om tillräckligt många indikerar på ett visst resultat.
Det är således ganska uppenbart att just vår familj hör till de procenten de fått "blunda för"...

2008-03-11 @ 19:25:20
Postat av: Nettan

....tror att det ligger nåt i Mellanbarnets mycket kloka och genomtänkta kommentar...
Tror nog att även min familj tillhör de procenten de fått blunda för....
*mohahaha*

2008-03-12 @ 11:26:58
Postat av: Åsa

HA HA och HA!!! Borde ha fattat att det krävs en viss nivå på smartheten för att förstå hur R I K T I G forskning fungerar. I er lilla Kling och Klang-värld så kanske undersökningar kan gå till så att det finns massa magiska undantag som ALLA tillhör. Men i den RIKTIGA världen står inte forskarna och stammar -blubb blubb, äh den här mellansyrran va ju smart juh, smartare än den briljanta storesyrran HUPP...blobb, henne räknar vi inte med..blubbblubb...

2008-03-12 @ 13:53:17
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Mörten!?

Jag drog igång lite forskning själv och hittade en ytterliggare studie om samma ämne.. dock nämner den även att den äldste är den med högst IQ.

Dock är inte IQ direkt relaterat till att vara smart, snarare ett mott på hur logiskt tänkande personen är och möjligheten att relatera mellan olika skillnader och liknelser.

Men den studie som jag läste visade tydligt att barn med äldre syskon som avlidigt tidigt i barndomen hade mycket högre resultat än dem med syskonen levande.
Så jag hade rent av haft högre IQ om ni inte hade levt.. Intressant...

Men jag tänker peka på att IQ inte är = smart som mitt motargument.

Så du må ha en högre IQ, men det gör dig inte till smartare än varken mig eller Linda.

Jag hoppas du hängde med i svängarna nu, jag försökte att inte vara för avancerad och djupgående.
;)

2008-03-12 @ 22:59:11
Postat av: Åsa

Alltså, lillmörten. Få inga dumma idéer om att ha ihjäl oss nu för att öka på ditt IQ. Känner att jag fick lite kalla kårar.

2008-03-13 @ 15:20:29
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Anna

Hejja Åsan!!!!
Håller heeeeelt och håller med dig! Min familj är ett lysande exempel på hur rätt den forskningen är. Gissa vem som har flest högskolepoäng per ålder, skrivit bäst på högskoleprovet och haft bäst jobb? Jo, moi!
:-D

2008-03-13 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback