Jul i Stockholm -jag blir fan alltid sjuk på tåget

MMS


Är på väg till sthlm. Hittade de här små godingar toaletthandfatet på tåget. Det låg lite matchande bitar i toastolen. Visar det sig att jag just har kissat i en vinterkräkehärd kommer nån stackare på SJ sannerligen få veta att den lever.

Hur som helst. Jag åker i första klass. Det bjuds på kaffe, frukt och av någon anledning hörlurar här. Trots att jag varken gillar eller tål de två förstnämnda tvingade jag i mig en kopp kaffe (hey, det var gratis och det tänkte jag inte missa). Jag kände mig ändå inte riktigt nöjd så nu har jag väskan full av ett gäng hörlurar av modell "billigt skräp". Av bara farten for där ner ett gäng savetter med citrondoft så nu känns det genast mycket bättre.

Ändå kan jag inte riktigt njuta av denna resa för jag har drabbats av åksjukan från helvetet sedan sekunden jag klev på tåget. Jag har dock trotsat mitt illamående 2 ggr för att kliva upp och paradera bland andraklassarna, patrasket, som sitter som packade sillar i överfulla vagnar. I min stora vagn med enkom fotöljliknande sittplatser sitter bara 2 snörpiga affärsmän (av typen gammal företagsledare som tjänar grova pengar på att åka runt och golfa med andra företagsledare) och jag. Undrar vem av dem som tömt magen på all skålad porslin på tåg-tjottan?

Åsa -åker första klass för att det sjukligt nog var billigare än andra klass och hon är smart nog att kolla upp det.


Kommentarer
Postat av: En som njuter av en lugn dan före dan-kväll... ;-)

Det kanske var en "2:a-klassare" som hade spytt i socitetens finrum.. Nån som ville uttrycka vad den tyckte kanske..



Förresten, måste bara passa på att prisa våran käre påve.. Han sa just "Homosexet är ett minst lika stort hot mot mänskligheten som klimathotet"

2008-12-23 @ 21:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback