Nu är vi framme på fjället. Vi ska fjällvandra. När vi kom fra

DSC00141.jpg
Nu är vi framme på fjället. Vi ska fjällvandra. När vi kom fram åt vi 3-rätters och delade på en flaska rött. Sen begav vi oss till vårt sovrum. Det visade sig vara ett 12mannarum med utedass utan rinnande vatten. Hm. Jag är en nattfjärtare av den värsta sorten, speciellt när jag sover med okända. Jag kommer troligtvis inte få en blund. Och råkar jag somna kommer jag väcka mig själv med mina ljudliga fjärtar. Det känns lite jobbigt. Gjorde en snabb observation av fjällfolk. De är inte som vi. De springer var de än ska och har pannlampa hela bunten. Vi fick låna reselakan av Marina, tack. Det skulle tydligen vara sidenlakan. Fancy värre tänkte jag. Det visade sig att sidenlakanen snarare var sidenkondomer. Så nu ligger vi här i varsin kondom och försöker somna. Det går inget bra. Det stinker bränt. Jag försökte täcka min starka nattlampa med min stickade tröja. Det blev ett stort svart hål i tröjan och började stinka, verkligen stinka bränt. Alla sniffar och har sig men ingen säger nåt. Vill sjunka genom marken. Imorgon väntas ok väder. Uppehåll. Nästa dag 18m/sek och spöregn. Vi får se om vi kommer ur detta levande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback