Det här borde jag verkligen inte skriva

Tänkte dela med mig av något jag verkligen borde hålla för mig själv. En sån sak som tillhör det allra mest privata. Men det är så idiotroligt att jag bjuder på det, trots att det innehåller en stor dos osmaklighet.

Men först.

MAMMA OCH PAPPA!!! SLUTA LÄSA HÄR!!!!!!!!!!!

För ett par dagar sedan besökte jag il doctore för de nedre regionerna. Som kvinna ska man ju göra det med jämna mellanrum och kolla upp att man inte möglat igen eller fått cancer. För er män som läser så kan jag tala om att det är en hyfsat utsatt situation man befinner sig i när man ligger blottad med benen i en onormal ställning i vädret under STARKA lysrör. Just den här gången hade "min" gynekolog en praktikant med sig. Jag verkar förföljas av dessa ständiga praktikanter inom vården. Denna var även av modell fumlig och min gynekolog behandlade henne som hon var den största jubelidioten i världen. Det var rätt roande. Det som inte var roande var hur hela tonen kring förklarandet av vad hon pysslade med blev.  Hon liksom använde bebispråk, som man tenderar att göra när man ska förklara nåt för någon mindre vetande.  Typ
"å NU nu måste jag anändaaa gliiiiiiiiidsleeeeeeeeeem på lilla spateln"

Nå, till sak. Under denna typ av besök verkar det var ett obligatorium för doktorer att ställa djupt personliga frågor, som ofta kan kännas h e l t irrelevanta. Så här löd vårt samtal.

Gyn: Upplever du några problem vid sex med din kille eller har du några andra smärtor?
Åsa: Ehum..*förlägen* näää borde jag det?
Gyn: Nej
Gyn: Rider du?

Tystnad

Jag förvandlas till oskuldernas oskuld, blir alldeles röd i ansiktet och börjar oförklarligt fumla med väskan, som om jag letade efter något. VAD I HELVETE UNDRAR MÄNNISKAN!!!!!!!!!

Åsa: ....rider?
Gyn: ja, RIDER du?

Varför vill hon veta det, vad har hon med det att göra?? Jag flackar nu hysteriskt med blicken fram och tillbaka mellan affischer på livmodrar och genomskärningar av bröst, som för att hitta lösningen där. Jag byter flackningsobjekt till att skifta mellan gynekologen och praktikanten. Nästan som i hopp om att praktikanten ska brista ut i skratt och säga -NÄ, vi skämta bara. Det har ju inte vi med att göra. Men det gör hon inte. Och jag börjar inse att jag nog måste svara

Åsa: ...eh.. hrm...eh ho.. ho.. honom?.....
Gyn (som nu tittar alldeles roat på mig, som att jag vore tvilling till den efterblivna praktikanten): NEJ, HÄSTAR förstås. Rider du på hästar.
Åsa: hehe haha jahaaaa hehe ja, nääää hehe haha

Ännu rödare i ansiktet skyndar jag mig därifrån och känner mig som jordens pucko alldeles ÖVERTYGAD om att jag blir dagens joke i gynekologfikarummet.
Gynekologhumor? Jävligt kul i så fall!! PÅ riktigt, jag skulle köra den jämt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

*GAPSKRATT*
Det här vad verkligen tidernas BÄSTA INLÄGG!!!!!!!!!!!
Du är UNDERBART underhållande Åsa!
Skriv mer, skriv mer, skriv mer....

Postat av: Jenny

HAHAAHAHAHAHAHAH, tack för att du bjöd på den *skrattar* den historien förgyllde min dag *Skrattar*

2007-09-25 @ 09:43:02
Postat av: Bettan

hahahahahaha...det var RIKTIGT kul...:)

2007-09-25 @ 15:49:40
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Rikki

HAHA! Tack för dagens bästa skrattanfall! :D

2007-09-25 @ 19:25:37
URL: http://unviderstehlich.blogg.se
Postat av: emma

HAHAHHAH

2007-09-25 @ 20:25:35
URL: http://emmaboo.blogg.se
Postat av: sara

hahahahahahahaha fyfan jag hade dött!
grymt kul!

2007-09-25 @ 22:10:45
Postat av: Em

Hahahahahaha!
den var bra

2007-09-25 @ 22:12:29
Postat av: Missy M

*skrattar*
jag fattade inte heller först varför de ville veta om du "red"?? Hahahahaaaaaa!!!
Fick du någon förklrning om varför de ville veta om du red på hästar??

2007-09-26 @ 00:59:31
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: Missy M

Får jag länka denna story på min blogg, den var ju för skööön!! ;O)
Jag länkar den och om du inte vill det så tar jag bort den.

2007-09-26 @ 01:18:13
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: Åsa

Missy M: Ingen aning egentligen. Antar att det kan påverka skrevet!? hehe..Eller så är det bara kul att fråga. Vad vet jag, jag bara svarar snällt/panikslaget på frågorna och mår dåligt ;)

2007-09-26 @ 08:41:02
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Nettan

Är givetvis tvungen att läsa den en gång till...
fortfarande lika hysteriskt roligt...
KAn jag få länka till inlägget..., snälla...?!
*ber på mina bara knän*

2007-09-26 @ 13:08:19
Postat av: Gunzan

*ASG* Jag tror jag dööööööööör!! *skrattar och ramlar av stolen och kan knappt andas*
UNDERBAAAART!!!!
TACK för att du delar med dig av det på ett så beskrivande sätt så det är som att man är meeed i rummet *tårarna sprutar*

2007-09-26 @ 23:44:47
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: Koselig

hahahahahaha.... kom inn her via Nettans blogg! Hun hadde rett, utrolig hysterisk kul!!!! hihihihihi

2007-09-27 @ 19:51:51
URL: http://koselig.blogspot.com
Postat av: Kusse Johanna

Haha! Jag brukar alltid få typ gymnasiepraktikanter eller unga praktikantkillar när jag är där, så jag förstår ditt problem! De har däremot aldrig frågat om det där, vilken sjuk fråga! Det kändes ungefär som ett avsnitt av Vänner eller något =)

2007-09-28 @ 20:32:24
URL: http://johanonnona.blogspot.com
Postat av: Saritta

Hahahahahaha klockrent

2007-09-30 @ 23:41:01
URL: http://saritta.blogg.se
Postat av: Häxan Surtant

De frågar det för att man får väldigt starka muskler där nere när man rider =) De trodde att jag gjorde det också, men ja, är väl bara stark ändå...

2009-05-25 @ 19:30:10
Postat av: hana

jag GRÅTER och har kramp i magen och i kinderna. jag orkar inte skratta längre. jag dööööööör........ ahahahaHAHAHAHA

2009-05-25 @ 23:55:54
Postat av: A

Hahaha, vad i helvete... Här söker man på Huvudduk och får den här berättelsen av Guld. Tack för dagens skratt.

2009-10-01 @ 10:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback