Varför man har akne

Mats Berg  (typ en finndoktor) har knäckt koden Akne och går nu ut med lösningen i Aftonbladet. Han tåtar ihop en liten lista på hur man ska undvika att få acne. Jag får utgå från att den är graderad på det viset att det viktigaste står först, det näst viktigaste näst först och så vidare. Punkt nummer ett måste ju ha varit det han främst och först tänkte på. Så här ser den ut

7 råd till dig med akne

1. Undvik feta salvor och anabola steroider.

2. Tvätta med tvål och vatten en gång om dagen.

3. Behandla med en receptfri gel eller kräm, t ex Basiron.

4. Ha tålamod - det finns inga snabbmetoder. Ofta får man räkna med att behandla i 3-4 veckor.

5. Hjälper det inte - sök hjälp hos skolhälsovården eller vårdcentralen.

6. Blir du inte tagen på allvar - stå på dig. Ta hjälp av dina föräldrar om du är ung. Sista utvägen är att begära en remiss till hudläkare.

7. Mejka över om du känner för det.

JAHAAAAAAAAA, så jag bör alltså SLUTA med anabola steroider!? Men DÅSÅ!! Finnfri life, here we come!!! Anabolafria aprikosstjärtansikten.
Och att man ska tvätta ansiktet med tvål och vatten. Det känns helt revolutionerande. Vi svenskar lever ju kvar i medeltiden. Inte har vi fattat att man med jämna mellanrum ska tvätta av skiten från ansiktet.
Mats Berg for Nobelprize nästa år röstar jag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mäh, det är ju vad jag sagt jämt tvål och vatten hjälper mot allt. Inte dyra krämer från Kanebo och liknande.

2007-10-22 @ 19:21:48
Postat av: Linda

Jag bara undrar: NÄR SITTER EN FINNE KVAR LÄNGRE ÄN 3-4 VECKOR!!!!! Då kan det väl inte handla om hederliga gamla vanliga finnar längre???? Jag förstår om alla hans knep (gav han verkligen någon egentligen) fungerar om han gett finnarna 3-4 veckor med metoderna. Jag kan oxå ge ett tips som funkar: sminka finnen (tvätta inte först) med mkt smink, gärna puder. Låt det sedan sitta kvar i 3-4 veckor. Tadaaaa! Finnen är garanterad borta. Obs. Det kan ju hända att det kommer nya finnar under tiden. Behandla då bara på samma sätt.

2007-10-23 @ 10:09:15
Postat av: erika

jag får en känsla av att ni inte riktigt tar den där finndoktorn på allvar..? han har ju en massa handfasta tips att komma med, allt från att sluta med steroider, använda anti-finnmedel, prata med läkare till att sminka över dem. jag förstår inte riktigt vad mer ni hade kunnat önska??
:P

2007-10-23 @ 10:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback