Självförnekelse!

DSC00408.JPG 
Andreas köpte en varsin kärleksmums till oss imorse. Jag kastade självklart i mig min på en gång. Men han av någon anledning går och tjuvhåller på sin. Helt idiotiskt enligt mig. Kakor är till för att konsumeras. Ingen blir lycklig av att gå och spara på en bulle som bara blir torrare by the minute.
Nu är A nere i källaren och hammrar, snickrar och leker man med tillhörande öl i ena näven.
Fråga! Hur länge kan jag inbilla mig att just den här mikrobiten av hans bulle är den sista och att jag inte alls kommer äta upp hela?

Kommentarer
Postat av: erika

rätt åt honom om du äter upp den. folk som sparar godis för att retas förtjänar att straffas :)

Postat av: Nettan

Jag tycker inte det finns någon aledning att låta en gobit ligga och torka..., snacka om slöseri...
Jag tycker att du gör det enda rätta...!
Kan du tänka dig att samma fenomen brukar uppstå hemma hos oss.... Micke låter sina go-saker "ligga till sig", förmodligen enbart för att j-klas med mig... *hmrpf*

2007-11-26 @ 09:13:01
Postat av: erika

jag tror det är nåt medfött beteende hos killar. hade en bror som var sån också. det gäller att vara konsekvent och *alltid* äta upp godsakerna när det händer.

2007-11-26 @ 09:40:49
Postat av: Åsa

Haha... gillar det där med att vara konsekvent. Kör på den speciellt som jag inte fick nån annan reaktion än "haha ja just ja, min kärleksmums. Den hade jag glömt" på när hela mitt smusslande och ångeststyckande av bullbiten uppdagades.
Jag kan lova att tredje världskriget hade brutit ut om det hade varit tvärtom och det var andreas som ätit min bulle. DÅ hade han fått lära sig vad arg betyder!!

2007-11-26 @ 13:10:26
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Linda

Jag är ändå snäppet värre. Jag blir helt skogstokig om jag ber Fredrik köpa choklad till mig, och han kommer hem med en 100-grammare! Eh!!!???? 100-grammare?????????? Hallå, det är ju typ godis för barn! Det hinner jag ju bara bygga upp suget med. Som att försöka äta småbitar av en kärleksmums. :) 200-grammare ska det vara! Vad ÄR det för fel på killar???

2007-11-26 @ 20:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback