Premiärturen

Årets första mc-tur är avklarad....aaah! Idag var det drop-in på besiktningen för motorcyklar och iår var det även dags för min kawa att förlora besiktningsoskulden. Jag bad besiktningsmannen att "be gentle.." och domen blev "wow, den är ju som ny, den till och med luktar nytillverkad" och jag lyste som en nöjd ko på första vårbetet.
Jag fick en smärtsam påminnelse om att hetsätningen i Thailand har satt sina spår och mina mc-kläder satt tajtare än mitt redan hårt spända skinn på kroppen så det där med andning fick jag göra i pauserna mellan sträckorna (snabbt knäppa upp jackan..pust pust och ett par djupa andetag och sen köra en sväng till)
Vi avslutade premiärturen på fetaste mc-fikastället i stan (Shellmacken). Där mötte vi Lennarts (A:s pappa) partner (förtydligande: in business ;) ) som också hade gjort första turen för året med sin motorcykel. Vi skrattade gott åt hans "mc-ställ" och fick äkta oförstående blickar som svar.

                 
Stockholms mc-outfit !?             Norrlands-outfit!? (kolla in mc-dojjorna a´la bonde ;) )

Kommentarer
Postat av: Anna

He, he! Snygga pjuck!!! Du ser otroligt fräsig ut i ditt ställ. Tack för alla roliga/snälla/fina kommentarer i bloggen!

Kram A

2007-05-08 @ 08:02:49
Postat av: Åsa

Tack..haha fräsig... det är ju typ vad man brukar säga till gamla tanter i för utmanande och små spandexkläder men som man ändå vill uppmuntra för försöket till att klä sig lite häftigt (även om det blev helt fel och överdrivet)

Hildas blogg.. jag har blivit beroende ;) Det är bara SÅ kul att kunna följa med lite i vad som händer.

2007-05-11 @ 10:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback