Hur man ruinerar sig med Yves Rocher!

DSC00223.JPG 

Jag är ruinerad. Jag har köpt massa varor från Yves Rocher bara för att de har en beskrivningsförfattare som vet precis vad jag vill höra för att bli köp-ready. "En ljuvlig doft av solvarma hallon" HALLÅ, VEM kan motstå??? Uppenbarligen inte jag.

Men det var heeelt underbart att sitta och plocka, dofta och ställa upp på hyllan i badrummet. Jag tyckte jag var kanonsmart som hade köpt duschtvål, bodylotion, handtvål och cremekakdoft alla i matchande vaniljfragrens och jag var omedelbart tvungen att testa rubbet. Så jag duschade med min duschcreme, smorde in mig med min vaniljlotion, tvättade händerna med vaniljtvålen och som kronan på verket satte jag lite cremevaniljdoft på de vanliga parfympunkterna. Jag kände mig som en vinnare, en väldoftande vaniljvinnare.

Sen gick jag ut med hilding. Det tog undefär 30 sekunder innan jag kände mig som en vandrande koblajja. Jag doftade visserligen som en underbar vaniljbulle. Men en osande vaniljbulle har en tendens att kittla alla flugors längtan under sommaren och blir helt enkelt bara oemotståndligt för de små äckliga odjuren. Jag hade snabbt ett tiotal flugor surrande omkring mig och de ökande i snabb takt och kom som från ingenstans.
Tillslut blev jag helt skräckslagen och var tvungen att springa helt vettskrämd sista biten hem.

Man kan ju lungt säga att jag hade grava problem med att somna igårkväll. För att inte dö av värmeslag och för att få någon luft alls måste vi sova med öppet fönster hela natten året om.
Jag var helt övertygad om att jag skulle vakna idag och upptäcka att jag var död och uppäten av flugor.
Så jag antar att mina vaniljkrämer och dylikt får vänta till vintern med att bli använda.
SKIT oxå, 500 kr i sjön.

Kommentarer
Postat av: erika

hm... är du säker på att du inte överdriver bara liiite liiite nu? jag brukar ha vaniljkräm hela året.
...fast när jag tänker efter brukar jag ha en väldig massa myggbett också. kanske ska ta en vaniljkrämsfri sommar i år, för att testa

2007-06-17 @ 16:23:42
Postat av: erika

ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag på att jag ska låta bli vaniljkrämen i sommar! jag har haft den året runt i ungefär tio år, och jag har alltid en svärm mygg runt mej fastän alla andra säger att det är myggfritt.
jag har nog bara varit för korkad för att koppla ihop det med vaniljbullslukten, har mest trott att det är för att jag är så söt...

Postat av: åsa

Du är smart, men jag verkar minst sagt.. lite smartare...aaah!
Fast du kommer ha en ljuvlig midsommarklänning och jag kommer..ha en sopsäck eller nåt. Det man inte har i huvudet för man kompensera med utseende!? hehe.

2007-06-18 @ 19:34:57
Postat av: erika

du hade rätt, den var för stor!! fast min sykunniga syster såg ut som att det inte skulle bli några större problem att fixa till den :)

2007-06-18 @ 22:00:44
Postat av: åsa

Ååå fusk... om du inte har symaskin så har ju Pär, juh!

2007-06-18 @ 23:08:12
Postat av: erika

jag har en som mamma köpt från sin skola. det står erica på den, inristat med nål, det var därför hon valde den :)
(det står också "kuk" med stora bokstäver...)

2007-06-19 @ 07:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback