Stockholmare på landet

Is it a bird? Is it a plane? VA TUSAN EEEE DE FÖR NÅNTING??

KOLLA HÄR

Lättimponerade Stockholmare (dvs stora delar av the Henrikssonfamily vars sommarutflykter främst har varit med garanterat maskfria finlandsfärjan) hittar lysmask på landet.
Och ja, jag upptäckte att jag tydligen är av den lätt ältande personligheten med mina 30 tuuuusaaan att man ser så dåligt och å mäh varför seeer man inte

20 minuter av stora gapande munnar och diverse hänförda vi-har-kanske-hittat-en-ny-art-och-kan-få-nobelpriset-och-hamna-i-historieböckerna-läten släppte vi (fortfarande ovetande om vad vi sett) ut den lilla stackarn i gräset igen.
Sen fortsatte diskussionen om vad vi just sett.
Någon konstaterade att den ju faktiskt lös OCH såg ut som en mask och smakade lite försiktigt på ordet l y s m a s k .
Men FINNS de verkligen? sa nån annan Det är väl ett sagodjur som...som....som.. ja typ mumintrollen.

Hur fick Stockholmarna reda på vad det var då? Jo, INTERNET!

Kommentarer
Postat av: Nettan

VAA??? Finns det lysmaskar på riktigt????? *förvånad*
Det hade jag faktiskt ingen aaaaning om.....
(å jag kan ju inte ens skylla på att jag är Stockholmare.. *asg*)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback