Pankskäl numero tvåo

Det var en gång en Åsa och hennes syster Limpan som gick in på Åhléns i Vällingby för att köpa en varsin ansiktshudkräm för runt 50-lappen. På vägen till krämhyllorna snubblar de över en anmärkningsvärt smaklöst mejkad försäljningschef från Clinique som av någon bisarr anledning tror att vi har massa pengar som vi vill lägga på just hennes produkter (och det var inte vår luxuösa klädstil som kan ha misslett henne).
Kvinnan i missklädsamt kolorerat läppstift (kladdat minst 1 cm utanför läppkanten, troligtvis i tron om att ge illusionen av större läppar) utbrister att hon har lösningen på våra uppenbara hudproblem. Lång utläggning, innehållandes total och skrupelfri smutskastning av andra produkter och en "hudanalys" med någon konstig mall med skjutfönster, följer. I tjockt lager foundation indränkt i litervis av puder skriker hon rätt ut vid svaret på frågan om vad jag tvättar ansiktet med. Som är tvål! Kvinnan flaxar med armarna och slår sig för bröstet så intensivt att jag blir övertygad om att jag av misstag har sagt att jag tvättar mig med fläsksvål eller hundbajs.
-DÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, dåååå förstår jag att du ser ut som du gör.
Efter ytterligare psykisk metodisk nedbrytning av mig och min syster med uttryck som -Inte konstigt att du är torr som ett fnöske, din hud håller i princip att helt fnasas av och -Jag såg dina bucklor och finnar så fort du klev in genom dörren springer hon och hämtar ett helt sortiment av produkter som vi bara MÅSTE ha. Efter att vi tittat på priserna och fått magknip och varit tvungna att sätta oss ner är hon "lite schysst" med oss och hjälper oss att prioritera fram de riktigt absoluta måstena. Hon "closes the deal" med att -Jag ööönskar verkligen att jag kunde få se er när ni använt de här i 2 månader, det kommer vara fantastiska resultat.

Effekt på plånboken: MINUS ETTUSENTVÅHUNDRA KRONOR (och dryga 8-900 kr för syrran)

Kvinnan förtjänar en försäljningsoscar!!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sandor / ida har jag sett innan, fast bara lite! Först blev det Click, kan rekomenderas! Fortsatt trevlig kväll!

Postat av: Linda

Och ändå, 1 vecka senare, är jag lika torr i ansiktet. Hmmm, 1 down 7 to go?

2007-02-02 @ 21:05:03
Postat av: Christian

Att ni inte klubbade ner tanten (två mot en tillomed) efter såna verbala förolämpningar är ju annars tålamodsoscar till er båda!! *räkna till tio räcker ju inte på låååånga vägar*

2007-02-11 @ 00:21:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10991

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback