En personalfest, en blånäsa!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Anledningen är att min dator varit urkopplad eftersom vi har gjort om i sovrummet. Eller vi och vi...det var min sambo som gjorde grovjobbat. Men jag är verkligen bra på att heja på med lite glada tillrop och förse med snacks och dricka mellan varven.
Hur som haver nu är datorn på plats igen....YAAYY!!!

Vad har hänt sen sist. Ja, det orkar jag inte skriva om ;) Men jag kan berätta vad som hänt i helgen. Igår var det personalfest på arbetet. Grisfest var temat. Hade jag vetat vad det innebar (tydligen vet man det om man köpt ett sånt dära grisfestpaket på nån sunkig charterresa på någon oftast oexotisk plats) hade jag nog valt att fylla min tid med något mer meningsfullt.. rensa avloppen hemma eller nåt. I korthet kan man beskriva grisfest med att männen och i många fall även kvinnorna blir redigt berusade på dålig sprit och beter sig som ungar och äter helstekt gris. Och sen dricker ännu mer.

Vi började några stycken hemma hos mig. Tanken var ursprungligen att jag skulle leka barbiedocka med en kollega till mig som sällan (om någonsin?) sminkar sig. Och sen skulle vi andra också göra oss vackra och bli lite lätt salongsberusade under tiden (en farlig kombination om man dricker för mycket. Risken att dyka upp i transvestitsminkning till den tilltänka tillställningen ökar i takt med alkoholintaget). Någonstans på vägen blev det lite missförstånd och någon tillkom på "festlistan" i tron om att det var en rolig förfest hon skulle på. Jag kan bara kort tillägga att hon i slutet av kvällen tydligt poängterade att det där med förfest kanske inte var min grej och att jag kanske kunde skippa hennes inbjudan nästa gång eftersom att sitta i soffan och vänta kunde hon lika gärna göra hemma hos sig.

Väl på festen med en nu alldeles vansinnigt vacker kollega (vilket jag konstant påpekade under kvällen att det var min förtjänst...lagom ödmjukt! ;) ). Här möter jag upp med min sambo som varit på en riktig förfest med bara grabbar. Det blev snabbt uppenbart för mig (och alla på festen) att just de här grabbarna tagit det där med rejält supande inför grisfest på dödligt allvar. Med något diffust grummellyckligt i blicken glider han över golvet, med en stor stark i högsta hugg, fram till mig. -FÄÄÄN VA SCCHNYGG DU E GÖMMAN!!! Ja, förutom att det var väldigt trevliga små ord att få höra visste jag nu var ribban låg. Min ena chef med någon form av alkohol- och droginriktad terapeututbildning är på mig lite att jag nog bör försöka få lite vatten och frisk luft i min klart överförfriskade sambo. Men han är lycklig och sitt vanliga trevliga jag så jag tänker att det går nog bra. Och det gör det....fram till 3 timmar senare. Då får min sambo för sig att det är en riktigt bra idé att kliva upp på en stol och dansa när "Eviva espania" för tusende gången skrålar genom högtalarna. Och ett tag är det det. Min långe snygging ser jätteståtlig ut när han nu blir närmare 3 meter lång och står och svänger på höfterna uppe på stolen. Och då händer det. Han bestämmer sig för att utsikten är lite väl bra däruppe och ska just kliva ner när stolen börjar glida bakåt och min sambo framåt. Jag vet inte vad som hann fara genom hans huvud under färden ner till golvet. Men det var inte att "nu bör jag nog försöka häva fallet genom att sträcka ut armarna/händerna". Det som får ta hela fallet och tyngden av denna 2 meter långa och 90-95 kg tunga man, är hans näsa.

De kommande 2 timmarna spenderade vi på akuten med en trevlig AT-läkare (jag tror att det är typ en praktikelev) som skrattande och ganska ironiskt försöker övertala min sambo om att han inte höll på att dö. Ok, det sprutande blodet fullkomligt målade om väggarna i undersökningsrummet men i stora drag var han mest berusad bara.

Synen imorse när jag vaknade var dock allt annat än vacker. Min sambo är begåvad med en näsa åt det lite större hållet normalt sett. Och det tycker jag är fint men idag såg han ut som en bakfull myrslok. Han kunde inte låta bli att skratta själv och propsade på att jag skulle ta bild med mobilkameran och skicka till alla han känner ;). Han tyckte att han nu blivit väldigt lik Ross i vänner.

Lärdom: Vad nu än Magnus Uggla sjunger. Dansa bara nykter!


Kommentarer
Postat av: majsan

Vilken kul fest ni verkar ha haft, hade velat vara med och sett din snygging svänga sina kurviga ;) Och förfest hos dig är något jag längtar efter!!! Vad sägs om folköl med en heldel sprit i :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback