Offentligt nr 2:ande

Jag känner mig manad att ta upp det här med offentligt bajsande. Härom veckan var jag tvungen att besöka en toalett på min arbetsplats för att tvätta händerna. Jag öppnade dörren för att kliva in i den enda lediga toalett som fanns på det våning jag befann mig. UUUÄÄHH en kompakt vägg av pruttlukt som vittnade om onådiga matintag formligen slog emot mitt inte ont anande ansikte. Jag övervägde snabbt att vänta på någon annan blivit klar i någon av de andra toaletterna men tänkte -äh, va tusan. jag kan hålla andan i de sekunder det tar att tvätta händerna. Det finns inte mycket som är värre än att andas in någon annans nummer2-odör. Jag kan ha tvångstankar i timmar efteråt när jag tänker att jag har en annan persons avföringspartiklar i mina lungor.
Toaletterna på mitt jobb är av olika storlek. Just den här toaletten jag klev in på är av storlek minimal och man kan inte annat än att titta rakt ner i toaletten när man vänder sig om efter att ha låst dörren. Det var här jag gjorde mitt första misstag (så fort man låser dörren blir man sedan ansvarig för det som befinner sig innanför den). Och jag gjorde just det, låste dörren. När jag sedan vände mig om möttes jag av en fasansfull syn bestående av det som orsakade den outhärdliga stanken. Det personen hade presterat innan mig var troligtvis så omfattande att en enda spolning inte var tillräcklig för att föra den vidare i kretsloppet. Minst hälften (beroende på hur stort urprunget var) var kvar i toaletten. Dels nerkladdad på innersideväggarna av toan dels flytande i det kvarvarande vattnet. Jag började så smått hulka och var så illa tvungen att kippa efter andan och få in den fruktade luften i mina lungor. Varför VARFÖR,  tänkte jag, har någon lämnat toastolen på det här viset och inte tvättat bort kladdet efter sig? Halvt hulkande och lite lätt yr bestämmer jag mig för att fly fältet trots att jag ännu inte hunnit göra det jag var där för (tvätta händerna). Jag vänder mig om och fullkomligt kastar mig ut från toaletten bara för att snubbla över nästa väntande kollega.
HJÄLP!!!! panik, jag känner hur ansiktet börja brinna av min nästa insikt. JAG kommer att bli beskylld (självklart bakom ryggen) för att vara skurken i det här bajsdramat. Min kollega kommer självklart att tro att det är jag som har gjort "det stora" och sedan inte gjort rent efter mig.
Med brandkårsrött nylle börjar jag stamma -hehe alltså, eller, ja, blä vad det luktar. Det var inte jag. Jag kunde inte vara kvar ens - säger jag samtidigt som jag frenetiskt viftar framför näsan som för att bevisa att eftersom jag tycker det luktar SÅ illa så KAN det bara inte vara jag som gjort det. Blev jag trodd...nä knappast! Hur skyldig kan man verka. De gånger jag faktiskt har orsakat stanken (fast jag tvättar iofs ALLTID stolen efter mig) kör man ju med samma skådespeleri eftersom det är fullkomligt omöjligt att erkänna att jag också gör nummer två.

Nästa Arbetsplatsträff ska jag ta upp just den här frågan och dessutom kräva att ledningen presterar en luftfräschare på samtliga toaletter på arbetsplatsen. Och bli inte förvånade om jag skriver en proposition till riksdagen också!

Kommentarer
Postat av: erika

det låter som en bra idé tycker jag! jag har också bajspartikelfobi, och jag brukar inte ens vilja tvätta händerna på toaletter som stinker för mycket (för det borde ju finnas bajspartiklar på pappershanddukarna också).

Postat av: Åsan

Bra! Då räknar jag med ditt stöd på APT:t ;)

2006-10-23 @ 23:24:26
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: majsan

Blääääää! Jag håller helt med. Hur kan man lämna en toastol med bajs i? Hur ofräscht som helst och det värsta är när andra tror att det är man själv som gjort det. Det borde finnas speciella toaletter som man bara bajsar på!

2006-10-24 @ 20:02:35
URL: http://majsanw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback