Jag har blivit poppis!

Jag har blivit poppis!
Majsan med sin lilla Viktor (min gudson)

Jag har bott i min lilla norrlandsstad i drygt fyra år nu och under den tiden har jag bara fått besök från syrran. Jag har börjat förstå att så fort man bor i någon av den del av landet som kallas norrland (även om min stad råkar ligga precis mitt i Sverige) så tror folk att man bor vid treriksröset och att det tar minst 3 dagar i bil, 7 timmar på buss och 15 mils promenadsträcka rätt genom vildmarken för att komma till mig. Men hey, jag beklagar mig inte (eller ja, kanske lite i smyg då). Jag är ju i Stockholm titt som tätt så folk får sin Åsa-dos ändå ;)
Hur som helst. Helt plötsligt har jag blivit jättepoppis och har fått långväga besök från Stockholm hela 3 helger i rad. Förrförra helgen fick jag besök av min kompis Majsan och hennes fina lilla son (min gudson *stolt*). Se bild.
Förra helgen var mamma och pappa på besök och vi gjorde massa norrlandssaker. Vi promenerade, insöp frisk luft och konstaterade att man verkligen kände hur ren den var i jämförelse med stockholmssmogen. Vi var på marknad och köpte rökt älgbiff och nåt annat basturökt kött. Sen gick vi hem till mig och åt alltsammans direkt från en skärbräda i massivt trä. Ungefär som om man inte äter annat än sånt här ;). Vi hade iallafall ohyggligt trevligt!
Jag gillar hur som helst den här nya trenden. Men den här helgen (första "lediga" på 4 veckor) tänker jag inte lyfta ett finger för att roa någon. Jag ska bara ligga i soffan hela helgen och titta på repriser och äta minst ett paket rocky-road-glass om dagen.
http://www.gb.se/products/dessertglass/amerikana/1153231612.html/?sc_layout=8491 . Jag har redan uppfyllt den kvoten idag och igår.

Jag vill passa på, nu när jag ändå är inne på ämnet, att skänka ett innerligt tack till den vidunderliga människa på GB/Carte d´or som kom på den smarta idén att återuppta just den glassen på marknaden. Hoppas du får en fet löneförhöjning!! Jag vill också påminna och slå ett slag för Smack för att den också borde få göra comeback!

Kommentarer
Postat av: majsan

Vad stolt jag blir när jag ser min prins på bild! Tänk att han är min. Har du tur så får du besök i 4 dagar i december.... Men vi i Stockholm väntar på att du ska komma hit snart, det var ett tag sedan!

Postat av: Britta

Nu har jag också varit här! Kul läsning,BrittA

2006-10-22 @ 21:39:17
Postat av: Åsan

Hej Britta!

Va kul att du hittat hit! Jag gissar att mamma skvallrat ;)

kram

Åsa

2006-10-23 @ 17:35:20
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: majsan

och din gudson väntar på att få träffa dig...det tar lite för lång tid mellan gångerna....Svårt för er att få en relation då! Bättring tack!!!

2006-12-05 @ 20:08:46
URL: http://majsanw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback