Toalett-konst? (igt!)

Toalett-konst (igt!)

Helt plötsligt har denna suspekta text dykt upp på exakt varje toalettlock på varenda toalettstol på hela min arbetsplats. Det är inte utan att man nästan blir lite mörkrädd. Ungefär som om det skulle stå -Nice doing business with you!
Jag vill inte ha några meddelande från min toalett som jag kanske just använt till de mindre trevliga sakerna man gör i livet. Och jag vill inte att den ska vilja att jag ska komma tillbaka dit, ungefär som att den registrerat att jag varit där. Jag vill inte heller få order från den toalett jag suttit på om vad jag ska göra när jag är klar.
En kuslig sak som slog mig är att ordern om att stänga locket kanske är resultatet av mitt klagande på lukt- och synintryck man under senare tid drabbats av på vår arbetsplats. Som om ett stängt lock skulle göra bristen på rengöring efter en rejäl tarmrensning mindre osmaklig. Man kommer ju ändå se eländet när man öppnar locket sen.
HUGA!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker det var en s k i t bra idé! ;)

2006-11-14 @ 19:46:59
Postat av: Anonym

när jag öppnade locket på toan med den sura hundtavlan idag var den full av kiss. och gula kissdroppar på ringen... huuuua. så jag röstar för *öppna* toalettlock, så man kan avgöra redan i dörren om det är värt ett besök eller om man ska gå vidare.

2006-11-14 @ 22:14:21
Postat av: Åsa

HAha..jag vet fortfarande inte vilken hundtavla du pratar om. Och believe me, jag har letat.
Men fy farao för att tvingas ta i det lock som folk förmodligen känner sig tvingade att fälla ner direkt när de ställt sig upp efter uträttat ärende, INNAN de har tvättat händerna. Inte undra på att vi har hög sjukfrånvaro!

2006-11-14 @ 22:56:36
Postat av: Anonym

Ja, fy farao..
..för dom som tydligen inte tvättar händerna EFTER att dom tagit i locket.

Dessutom visar ett flertal undersökningar på att det viktigaste för att förhindra bakteriespridning på en toalett (förutom städning förstås) är just att fälla ner locket innan man spolar, detta för att förhindra att miljarder små odjur skuttar runt i luften och in i dina lungor.

Så locket på är en självklarhet för att förhindra den höga sjukfrånvaron!

2006-11-22 @ 14:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback