Hjärnan är också äldre...


.. men inte på ett bra sätt.

Gick förbi en stor trendig hårsalong på väg till jobbet imorse och ställde mig fascinerad och glodde in i skyltfönstret ett tag (bondfasonerna hänger kvar, det tar nog ett tag inan jag blir en cool stortstadsmänniska igen). 
Därinne såg jag en av frisörerna som hade en riktigt snygg och i min mening trendig frisyr (vilket borde innebära att den var häftig 2005 kanske), och tänkte "WOW, henne kanske man skulle klippa sig hos". Men medan jag fortsatte min vandring mot jobbet och som bäst försökte memorera vad salongen hette så slog det mig att vad tjänar det till att klippa sig hos henne egentligen!? Förutom att jag har en egen privatfrissa som jag är nöjd med så är det väl knappast den välfriserade frisören som klippt till sig sådär fränt. Ska man nu klippa sig hos nån så är det väl hennes frisör.

Men det var en parantes, det jag ville ha sagt mest var "the thirtees" behandlar mig väl förutom att jag lagt till mig med ett lite drygt sätt där jag kallar alla under 30 för "de dära ungdomarna". Jag är ihop med en sån ungdom, han blir inte 30 förrän om 2 månader. Det får mig att känna mig som en panter (cougar).

I helgen ska jag berätta om vad jag fick av Andreas i födelsedagspresent. Presenten fick mig att grina. Gissa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback