Det är coolt att vara missbrukare



Jag har bytt drog. 19 dagar utan cola light, lika många med treo. Man skulle kunna kalla mig tablettmissbrukare nu och jag försöker mitt bästa för att inte tycka att det känns riktigt jädra coolt. Jag känner mig som en sån där amerikansk hemmafru som de visar på Oprah ibland. En sån där som alla trodde hade "sin skit together". En sån där ambitiös och duktig med rutiga gardiner och äppelkindade barn. MEN som smyger iväg och proppar munnen full av mensvärktabletter eller halsar hostmedicin rätt ur flaskan så fort nån vänder ryggen till.

19 dagar motsvarar ungefär 40 liter cola som min kropp gått miste om. Klart den är förbannad och straffar mig med huvudvärk.

Åsa -förebildsdomstolen tycker nog att det är bra att jag inte har barn

Kommentarer
Postat av: anna

Bara så du vet så är ADI (=acceptabelt dagligt intag) för aspartam 4L sötad läsk per dag, hela livet, om du väger 60kg. Så där ligger du i lä... Det betyder mao att du skulle kunna dricka 4L per dag livet igenom utan att riskera att drabbas av cancer pga det. Inkl säkerhetsmarginal 100. Inte för att jag promotar cola men bara att man inte behöver vara hysteriskt rädd för sötningsmedel. :-) Lycka till med din nya drog treo som du däremot kan få "magsår" av. ;-)

2009-01-23 @ 22:22:16
Postat av: Martin - Igen!?!

Det blir väl en uppgradering till nått preskriberat av doktor snart.. Pillret och dess innehåll är en sak, smärtlindringen är en annan.. Snart räcker inte Treon till. :)

2009-01-25 @ 05:46:14
Postat av: erika

...om man kan dricka fyra liter konstgjord cola borde man ju kunna dricka minst åtta liter riktig cola... eller tänker jag fel? inga konstgjorda tillsatser. bara naturliga råvaror. måste ju vara minst dubbelt så nyttigt som den konstgjorda light-varianten? måste berätta för mannen!!

2009-01-26 @ 22:34:58
Postat av: Åsa

Anna: FI FAN va grymt. Nu har jag hållt upp i 28 dagar och jag ser inte alls några positiva hälsoeffekter av det. Inga ekonomiska morötter heller för nu köper jag lika mycket Loka istället. Nä, jag ska nog hoppa på det där aspartamtåget snart igen. Nån måtta får det väl vara.



Mörten: Äh, snick snack



Erika: Drick på du så har du kanderade tänder snart. Nä, tacka vet jag konstgjort sötningsmedel.

2009-01-28 @ 10:56:38
Postat av: Anonym

min syrra, som snart är färdig biomedicinare och ska bli läkare, har sagt att treo är blodförtunnande och att jag inte ska ta det!



Ditt blod måste va jättetunnt!

2009-01-28 @ 21:14:01
Postat av: Sonja

skrivet av mig det senaste.. fattar inte varför de försvann

Postat av: Åsa

Det är inte blod, det är vatten numera (om din biomedicinska systers påstående stämmer). Skitbra om man råkar hamna i en öken och är jättetörstig, då är det bara att ramla runt lite och skrapa knäna så läcker det vatten sen.

2009-01-28 @ 22:18:41
Postat av: Åsa

Det är inte blod, det är vatten numera (om din biomedicinska systers påstående stämmer). Skitbra om man råkar hamna i en öken och är jättetörstig, då är det bara att ramla runt lite och skrapa knäna så läcker det vatten sen.

2009-01-28 @ 22:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback