Hatkärlek personifierad! Finns det någon s...

img_2871 (MMS)

Hatkärlek personifierad! Finns det någon som kan tala om för mig hur en varmluftsugn fungerar? Den är så ljuvligt vacker min rara ugn men det den gör med min mat är oförlåtligt! Den bränner sönder allt till nån slags kolnad karikatyr av vad jag tänkt mig. Jag fattar inte symbolerna. Det finns ingen s-knapp eller nån av de vanliga knapparna. Istället har jag en typ fläktsymbol, två streck, fläkt med en taggig mun över, bara taggig mun, bara ett streck nertill, en snöflinga som gråter.... HJÄLP MIG!!


Kommentarer
Postat av: erika

den med två streck är den enda jag använder. allt annat är obegripligt. ...men jag är ju förstås ingen mästerkock heller :)

2011-01-28 @ 20:47:41
Postat av: Åsa

Jag använder bara fläkten. Funkar inte toppen, men jag gillar liksom det susande ljudet. jag känner mig kockig då!

2011-01-28 @ 21:31:15
Postat av: mästerkocken maria

när du använder fläkten får du sänka graderna en aning annars.

2011-01-29 @ 12:53:20
Postat av: mästerkocken maria

... bränns de. (fick en släng av toretts i handen å skickade innan jag skrivit färdigt.)

2011-01-29 @ 12:54:41
Postat av: Åsa

2011-01-29 @ 14:50:39
Postat av: Åsa

Aaah, så man bara sänker lite godtyckligt alltså, och sen är allt som vanligt igen?! Men hur vet man när ugnen är klar och uppvärmd då, nån sån knapp finns ju inte!

2011-01-29 @ 14:53:42
Postat av: mästerkocken maria

du sänker ett steg på ugnen å du kan stoppa in maten direkt. en varmluftsugn behöver inte bli 200g innan du sätter in maten. fläkten vispar ju runt värmen direkt så den blir jämnt fördelad å inte som en gammal där värmen kommer under eller över. men du har väl vanlig ugn på den med? de har i alla fall vår men de är sällan vi använder den. de braiga med varmluftsugn är ju att man ska kunna ha flera plåtar inne samtidigt när man t.ex bakar bullar. en gång provade jag att göra flera pajer samtidigt på olika plåtar men de gick så där..

2011-01-30 @ 12:50:16
Postat av: Anna

tror man sänker ungefär 15-20 grader mot vad det står i receptet. Dessutom går det snabbare att värma ugnen med varmluft så när den är tillräckligt varm kan du slå över till vanlig (två streck). Taggig mun är grill, bra att använda i slutet om man vill ha fin finish. Ledsen snöflinga borde vara defrost.

2011-02-01 @ 20:21:04
Postat av: Åsa

Wuhuuu, jag har så smarta vänner, lyckost mig!!

2011-02-01 @ 20:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback