Kylling finns väl? eller?

Det finns nåt språk där man säger Kylling istället för kyckling. Man skulle kunna tycka att det är konstigt och efterblivet. Jag tycker att det är vackert.
Ikväll ska jag laga kyllingsoppa.
Bara
Limpis vet var jag fått inspiriationen till det ifrån. Ja och de andra som åt varmrätt på samma ställe som oss på matstafetten.

Fan, där försa jag mig kanske. Jag utgår från att ni är lite långsamma och inte kopplar. Min medel-läsares iq ligger rätt rejält under medelsnittet. Äh, hon menar inte mig tänker du nu. HA, just så tänker en med jättelågt iq.

Kommentarer
Postat av: jenny

man blir lite nyfiken hur kyllingsoppan smakade?

Postat av: Åsa

Har inte gjort den ännu, men jag är ganska säker på att den smakar ordentligt med kylling. Härligt!

2009-05-23 @ 20:15:13
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Stina

Först och främst TACK Åsa, för ditt enorma stöd!

Och för det andra är kylling danskt (och norskt tror jag) Visst är danska vackert!!

2009-05-24 @ 10:20:11
URL: http://vikla.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha...såklart!



YES!!! Jag visste väl att kylling fanns.

2009-05-24 @ 10:47:42
Postat av: Mamma

Kyllinggänget....äsch killinggänget var det. Nära i alla fall

2009-05-24 @ 10:54:13
Postat av: Mamma

åsså haru Kyllingbridge i Norge

2009-05-24 @ 10:59:42
Postat av: Åsa

Haha ja killing-soppa låter så mycket hemskare på nåt vis!

2009-05-24 @ 11:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback