Twitter

Min syrra har börjat twittra och har tjatat lite (mycket) på mig att jag också ska börja. Jag har inte varit så sugen på det eftersom jag tycker det är jobbigt nog att blogga. Men hon har nött på om det där ett tag och pratat om alla fördelar och vad himla kul det är.
Sen är hon smart syrran. När min starka ovilja inför twittrandet blir tydligt väljer hon att ändra taktik. Hon väljer att tala till mitt ego istället. -Åsa, det skulle säkert vara jättemånga som skulle följa din twittring och -Din twitter skulle säkert vara skitkul, du skulle säkert vara jättebra på det.
Egot reagerar såklart på en gång. Inget jag är stolt över men så funkar jag. Några kittlande minuter överväger jag det hela men kommer ändå fram till att det är för jobbigt.
Då är hon ännu smartare. Då säger hon till mig att kolla in hennes Twitter iallafall. Jamen, jo, det kan jag väl. Det kan ju vara kul att följa. Hon säger att jag nog måste registrera mig för att se hennes twitter. Sagt och gjort och POFF så sitter jag där med tydligen EN EGEN TWITTER. För man behövde inte alls registrera sig. Registrera sig gjorde man bara för att skaffa en egen fågelsång.
Och jag såg det inte ens komma. Så nu sitter jag där med en nyförlöst twitter och känner dåligt samvete för att jag inte vårdar den väl. Jag missköter den å det grövsta och för varje timme som går så tänker jag att jag kanske ska skriva nåt ändå, nåt bara litet.

Det hela mildras dock ganska väl av den verkligt roliga upplevelse det var att kolla in syrrans Twitterprofil ändå.

Snabbgenomgång för er som inte vet hur twitter funkar. Det är en mikroblogg där varje inlägg består av max 160 tecken. Som ett sms ungefär. Och den där ska man uppdatera var och varannan timme. Som en liten statusmeddelare ungefär. De populära Twittrarna har många som följer dem och det är väl i korthet vad det går ut på. Att få ett stort antal followers.

Linda har en. EN! Ray Sipe heter han. Han följer sisådär 2543 andra twitters. Det slår mig att Ray med allra största sannolikhet inte talar eller förstår svenska. Så den enda som följer Limpis Twitter är en man vid namn Ray som inte fattar ett jota av vad hon skriver. Hon upplever tydligen det som jätteroligt och givande. Det är bra. Tack för det Ray!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du, jag har faktiskt TVÅ stycken. DU och Ray.

Och tänk på att jag är småbarnsmorsa, jag njuter av all uppmärksamhet jag kan få, även om den egentligen inte räknas...

2009-03-30 @ 21:42:38
Postat av: Mamma

VAD TUSAN är twitters???jag läste nånstans att Brittan Spears har en.

2009-03-30 @ 23:01:22
Postat av: Anonym

2009-03-30 @ 23:01:58
Postat av: Åsa

Postat av: Åsa

Klicka på det som är understruket, de första ordet i första meningen av det här inlägget så kommer du till Lindas twitter. Det ligger alltid en länk när jag har understruket.

2009-03-30 @ 23:20:58
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback