Statistik

"Det är bara Erika, din mamma och din syrra som kommenterar i din blogg. Kan ni inte lika gärna ringa varandra så slipper du ju besväret med att hålla på med en blogg å så"

Tyckte Andreas där hemma. Och det lät ju vettigt. Bara det att det där med vettigt aldrig riktigt har varit min grej. Alltså att klura ut vad som är vettigt är lite av en specialité för mig. Att sedan följa det, not so much specialité.

Lite statistik. Ni är ganska precis 30 olika personer (alltså unika ip:nr) som dagligen som kollar på sidan sammanlagt ungefär 100 ggr per dag. Gud vet vilka ni är. Jag vet att jag har Erika, mamma och syrran. Det räcker för mig.
Att det är så många fler sidvisningar är nog för att stora arbetsplatser, jag insinuerar inget men som den jag arbetar på, ofta räknas som en besökare på nåt vänster eftersom alla datorerna är på ett ställe och ip:numret typ är samma. Sen kanske nån kollar sidan både 2 och 3 gånger och då blir ju det fler sidvisningar. Eller nåt. Skit samma.

Men tro inte att jag bryr mig om er, ena små smygläsare.  För jag skriver för att Erika, mamma och Limpan får mig att känna mig tuff och intressant. Skittuff. Precis som första dagen i skolan anno 1986, då hade jag ett par stora rosa blanka plastörhängen (clips förstås, men ändå).  De såg ut som halva rosa blanka golfbollar och täckte mer än hela snibben. Men satan va tuff jag kände mig. Jag tänkte att nån kanske tror att jag är så här tuff och att det inte alls är clips utan
r i k t i g a hål. Vad det nåt som var tufft så var det riktiga hål i öronen.

Jag var tjock och hade permanentat hår också till de där örhängena. Lagom tufft.

Åsa -som har telefonskräck också.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Men HAAALLÅÅÅÅÅ!!

JAG brukar minsann kommentera jag oxå....

2009-01-18 @ 12:49:44
Postat av: Åsa

Sporadiskt ;) Du får mig också att känna mig tuff, sporadiskt tuff.

2009-01-18 @ 12:59:37
Postat av: Mamma

Jag gör allt för att du skall känna dig speciell, eller hur :)en liten kommentar bara...håret var flätat, inte permanentat, vilken mamma tror du jag är som permanentar en 7 åring????

2009-01-18 @ 14:13:50
Postat av: Linda (eller "Limpan", som du envisas att kalla mig, trots att jag avskyr det smeknamnet -och det VET du, din djävul!!!)

Mäh! Du har visst satt på dig "försköningsglasögonen" när du läser mina kommentarer... Har du totalt missat att jag enbart skriver kritiska kommentarer? Eventuellt även rättelser, om jag lyckas komma över en sån goding. Det var verkligen inte meningen att få dig att känna dig tuff! Mer "ta ner dig på jorden". FAN vad meningslösa timmar jag slösat bort! SUCK

^ser mig om efter ett annat tidsfördriv^

2009-01-18 @ 14:42:57
Postat av: Stina

Ok, dags att erkänna nu då :)

Jag är en av dina 30.

Jag ramlade in på din blogg på den tiden blogg.se hade ett typ av medlemsregister där man lätt kunde hitta sollefteåbloggare. Dessutom kommer din blogg ofta upp på bloggtoppen som tips till liknande bloggar som min.

Hur som så tycker jag att du skriver sjukt roligt och gillar att läsa, även om jag inte vet vem du är.

Postat av: Johanna

Det är ju kul att läsa vad du, din mamma och Limpan (sorry) skriver till varandra :) Funderade också kring det där med permanentat faktiskt...

2009-01-18 @ 16:34:11
URL: http://johanonnona.se.nu
Postat av: Åsa

Mamma: Du var ung och dum då 86. Okej kanske inte SÅ dum men när jag gick i 3:an hade du minsann väteperoxidat (det enda starka medel jag kunde komma på) mitt hår krulligt. SÅDESÅ! Säkert för att få tyst på gnällungen (jag) som med allra största sannolikhet tjatade öronen av dig för att få den där permanenten.



LIMPAN: Jag läser mellan raderna i dina kommentarer. Då står det alltid. Åsa du är så cool. Du är så tuff. och så så snygg.



Stina: WOW, va kul! Då fanns det ju mening med det här inlägget. Min andra tolkning av vilka de 30 kunde vara var att Erika, mamma och syrran varje dag gick in på min blogg från 10 olika datorer var.



Johanna: Hahaha, Limpan...

2009-01-18 @ 16:59:36
Postat av: Stina

ViKla står för VIKtor och KLAra, mina barn. Oerhört fyndigt!

Jag kände att jag måste ge mig till känna då jag också känner en viss frustration, vilken grundar sig i en hel del nyfikenhet, över vilka läsarna är.

Man ska ju vara mot andra som man vill att andra ska vara mot sig osv.

2009-01-18 @ 18:37:48
Postat av: anna

Och så jag ibland. :-) Men ska jag vara ärlig så har jag inget jobb som tillåter att jag slösurfar om dagarna så det blir väl en 2-3ggr/v. Kidsen tar större delen av uppmärksamheten. :-)

I vår bf så har vi ca 10 olika ip-adresser som alla delar på så då skulle det kunna vara så att OM jag nu kollade fler gånger per dag skulle det se ut som fler unika besökare eftersom det slumpas vilken ip-adress jag surfar smurf på för tillfället. Puh! Vilken lång mening. Men du fattar vad jag menar?

2009-01-23 @ 22:16:23
Postat av: björn o agneta

vi smygläser också ibland tycker om din sköna humor

2009-01-24 @ 15:03:31
Postat av: Martin - O ja, bror din.

Det må inte vara ofta, men jag kollar då och då.. Så lite fel är det väl. :)



Och dom alla olika IP'nr, beror mest på Googles "bottar". Maskiner som letar webben hela dagarna och samlar all möjlig information.. Till exempel, om du skulle lägga ner bloggen skulle man nog kunna hitta ett par gamla inlägg.. om inte hela sidan, Eftersom Google har "sparat" den.

2009-01-25 @ 05:39:15
Postat av: Åsa

Hm, känns som alla försöker hitta anledningar till att jag inte alls har 30 läsare ;)

2009-01-28 @ 11:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback