En skalle utan innehåll och en näsa fylld av vanilj


7528dd284ec3714d53c265f7a47aa710.png


Jag fick en present idag. Ett doftljus. Med motiveringen "Alla borde ha en Åsa"....Okej, det kanske inte lät så mycket , som "här har du en julklapp, eller nåt" Men jag väljer att tolka fritt här. Hur som helst min första och kanske enda julklapp iår! Jag och Andreas väljer att leka vuxna och förnuftiga denna gång. Det är hemskt tråkigt att vara vuxen och förnuftig visar det sig. Det är helt okej sådär mitt i juni att tänka så vettigt när man har vetskapen att man har massa tunga kostnader framför sig efter jul. Men ju närmre jul desto mindre kul. Så det kanske blir lite sista-minuten-shopping trots allt. Och helt plötsligt känns hela dagen-innan-jul-hysterin mindre märklig.

Jag älskar doftljus. ÄLSKAR! Och ju dyrare ljus desto bättre (jag blir alldeles kollrig av att tänka på de där lyxiga i glas som kostar 3-400 kr). Och det är konstigt, för jag brassar på som om hela min överlevnad var beroende av att göra just det, så billiga ljus borde kännas bättre.

Nu ligger jag hur som helst i sängen med mitt nya doftljus här bredvid och det känns som att jag uppnått nirvana. Inte på grund av doftljuset, även om det gjorde mig glad, utan för att just i detta nu kan jag inte känna ens det minsta lilla spår av huvudvärk. Och jag vet att Jeanette vet vad jag pratar om när jag säger att efter en helg med nonstop survärk i skallen så är minsta lilla minut utan värken värd all cola i världen. Nu ska jag blunda och njuta. God natt!


Kommentarer
Postat av: signe

Ja, det är verkligen härligt med doftljus! Tack för gratulationen! :) Fick många fiiina presenter!:)

Postat av: erika

men åh, nu får jag ju ÄNNU sämre samvete för att jag inte köpt nån julklapp till dej! det där var ju bara en "baraföratt-present" för att alla borde ha en egen åsa, som råkade glömmas bort och inte levereras förrän det råkade vara bara någon dag före jul... och dessutom bara en stand-in-baraföratt-present, för att doftljuset jag egentligen hade tänkt köpa var för stort för att orkas släpas runt på jobb och konferens och tåg i flera dar. och så får jag två riktiga julklappspaket med lack och stjärnor på! (men jag har iaf en riktig flyttaivägalldelesförlångnorrutförmittbästa-present som ligger och mognar. och den är på riktigt)



förresten har du prislappen kvar på blomkrukan :P

2009-12-22 @ 23:21:59
Postat av: Åsa

Haha, mäh. Inte ska du känna så ju!! Det hade lika gärna kunnat vara så att du inte hade fått nåt alls, men ibland faller andan på ;) Och det är väl så det ska vara. Jag tycker inte att man ska behöva leta present liksom, de ska man snubbla över och känna "ja just det, den här ska den här ha"



Prislappen är kvar, trots att krukan har mååånga år på nacken. Vet inte varför för den stör mig nåt enormt.

2009-12-23 @ 09:17:07
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback