Jag behöver vänner!

Okej, det här med integritet på Facebook lägger jag ner från och med idag. Min filosofi tills nu har varit att inte "bli kompis" med någon på Facebook som jag faktiskt inte betraktar som vän eller bekant. Nån som jag faktiskt stannar upp, när jag träffar på stan, och snackar lite med (ja, alltså de gånger jag mot förmodan ser personen ifråga, jag är ju typ blind, ni vet). Eller ja, någon som jag iallafall tycker väldigt mycket om, även kanske bara på håll.  Det är slut med sånt nu. Nu är det en kompis-tävling.

Min killäää reggade sig förrförra veckan och flåsar mig i nacken med bara 5 vänner färre än jag. FEM VÄNNER. Jag har varit registrerad i månader och tametusan år och har lååångsamt skrapat ihop min skrala vänskara. Och jag har känt mig nöjd och stolt över den. Men nu är han är ikapp på mindre än 14 dagar. Han är vad man kallar för en kompis-hora på Facebook. Nu ska jag också bli en.



Lägg till mig. Bli min vän!!! Spelar ingen roll om du snubblade över mig för första gången just nu. Låt oss bli kompisar! Jag är inte den bästa av vänner. Jag hör sällan av mig. Jag är något av en eremit. Dock en social sådan. Jag gillar verkligen fester, middagar och ståhej, men däremellan. På vardagen. Då gör jag helst ingenting annat än att umgås med mig själv (ja, och så lite pudel och kille). Men strunt i det, "adda" mig ändå.

Nu är det blodigt allvar det här, flest vänner (äkta eller på låtsas) när den dör vinner!

Kommentarer
Postat av: erika

du kan få låna några av mina vänner om du vill. jag har en del konstiga vänner som jag inte har nån aning om vilka de är. tydligen får man vänner över hela världen om man har med sin saluki på sin profilbild! kanske funkar lika bra med en pudel?

2009-04-17 @ 20:15:22
Postat av: Stina

Jag delar helt klart din facebook-livsfilosofi, men även för mig har det barkat åt helsike. Speciellt sen jag typ blivit facebooks bitch 2009 då jag ignorerat en del vänförfrågningar från folk som jag inte skulle heja på på stan.

Dessa ignorerade personer snackar nu bakom ryggen och jag har då förstått att man inte beter sig så på facebook, så nu har jag också sjukt många fler vänner än jag behöver.

Jag blir gärna en i din mängd, det känns på något vis betydligt närmare än många av de andra jag har.

Postat av: Jenny

Hejj, skön blogg! =D



Titta gärna in på min blogg - skvaller, vardagsprat, videos, tankar, mode... allt från himmel o jord!

Tack på förhand =)

2009-04-17 @ 21:05:19
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Erika: Åååå jag är så kluven. Konstiga saluki-vänner liksom. Men va fasen. Konstigt att det inte fungerar likadant med en pudelbild. Jag har ju med mig Hilding på bilden jag har på FB.



Stina: Skönt att jag inte är själv om att tro att Facebook var på riktigt och inte nån låtsas-tävlings-värld. Det är klart att man har några vänner från skoltiden tillagda som man inte vet ett jota om längre. Men DET fyller ju ett syfte, då kan man återknyta och höra om vad som hänt. Men jag har plockat bort de som addat mig och sen inte skrivit ett ord till en.



Jenny: Eh....var det ett ja ..eller?

2009-04-17 @ 21:24:52
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 21:27:45
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tonårsliv by Leonora: Härlig är inte rätt ord. Jag har haft en dag, kort och gott. Allt är väl! Är vi vänner nu?

2009-04-17 @ 21:47:05
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Vill du ha en RIKTIG VÄN! Adda Ante!

Ok.. Kan man inte bara ta att man kanske inte har lika många vänner som sin coola alla-vill-bli-vän-med-killen.. Ja då kan man sjunka såhär lågt!



Till alla som låter Er lockas med av denna patetiska vänner-kampanj vill jag bara säga, Ni får jättegärna bli min vän! Blir ni min vän innan innan sista april utlovas bonus!!! WOW WOW WOW!! Vad kan det va!? Jo, NI ska få veta få veta alla juicy details om författaren till denna blogg, sånt hon aldrig skulle publicera själv!



Förresten, visste ni att Åsa är en oerhört nära vän med Alex Schulman! Ja, han finns ju med på hennes lista över vänner... Kanske någon borde rannsaka sig själv.. eller vad säger Ni!? hahahaha

2009-04-17 @ 21:47:47
Postat av: Åsa

Men MISSADE du klausul eller??? Det kan vara någon jag i smyg tycker väldigt mycket om också., Som jag skulle VILJA vara vän med. Men han hänger löst han med. Eller hängde. Nu tänker jag bli vän med kreti och pleti, vemsomhelst! Precis som du mister-adda-alla-åsa-känner-och-hela-hennes-släkt-fast-jag-knappt-vet-vem-det-är!!!!

2009-04-17 @ 21:50:58
Postat av: Vill du ha en RIKTIG VÄN! Adda Ante!

Jamen förlåt mig då! Att din släkt råkar uppskatta mig kan väl inte jag hjälpa! Det känns lite som detta blivit en kamp mellan det goda och det onda.. du står inte för det goda! Så vilken sida väljer ni gott folk, Prins John eller Kung Richard? Jokern eller Batman? Rödluvan eller vargen? Ja ni fattar..

2009-04-17 @ 22:04:48
Postat av: Ulli

Åsa, du är banne mig underbart rolig! Ser med spänning fram emot ditt fortsatta detektivarbete ;)!



Och - detta med fejsboken, ha ha ha.... Mmm... Nu vet inte jag om du har en "öppen profil" eller om den är låst... Men, testa ha den öppen och lägga dit värsta bimbobilden plus flirtiga statusmess - lär du få många nya manliga vänner i ett nafs :D, asg! Kanske inte din kille uppskattar det men... Flest vinner ju...:) Allt är tillåtet i krig, kärlek och på fejsbooken.

2009-04-17 @ 22:06:19
URL: http://ulrican.wordpress.com
Postat av: Mamma

Ja, jag håller med. Ett jädrans jagande av "vänner". När jag gick med i facebok så gjorde jag det tack vare en "vän". Den vännen har jag nu tagit bort från vänlistan. Är man Bitchig då? För visst kan man väl rata dem man inte vill bli vän med längre? jag menar förstås efter att man snokat lite på deras sida för att ragga andra vänner.

2009-04-17 @ 22:22:15
Postat av: Vill du ha en RIKTIG VÄN! Adda Ante!

Näe Kerstin, det är inte bitchigt. Men att håla på att skicka nå jävla färjestadsbilder till min mobil.. DET är bitchigt! /Andreas

2009-04-17 @ 22:35:13
Postat av: Lena

hitta dig inte då jag inte kan efternamnet men lägg till mig sök på Lena Alteg jag har försökt hotta dig men det var inte solklart vem av alla du är mvh lena

2009-04-18 @ 09:46:42
Postat av: Mamma

Men, Andreas...Det är inte bitchigt. Det handlar om hjärntvätt ;)

2009-04-18 @ 13:48:35
Postat av: Anna

Jaså Ante! Det är därför du addade mig! Kanske bäst att ta bort dig så Äsan vinner er konstiga tävling...

2009-04-18 @ 21:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback