Björnen sover....eller?

Hela den här vintern har varit helt helt underbar. Jag fick lära mig att björnen faktisk sover som de säger i sången. Detta har lett till många långa skogspromenader med vår lilla pudelodåga. Vår favvorunda är numera 7 kilometer skogsväg.

MEN TYDLIGEN kan björnen vakna. Och gör den det så är den tydligen satigt hungrig och rejält cranky (de sa det på P1). Då jag har en sambo som fungerar p r e c i s likadant, så vet jag att det inte är att leka med. Förmodligen speciellt farligt om man har en kycklingvingsliknande smaskig pudel på släptåg. En pudel som på riktigt tror att han är gud och som utan att tveka, och med sina ynka par kilon till trots, inte skulle tveka att försöka sätta en fradgande björn på plats. Och nu är det fortfarande snö ute och möjligheten att försöka kasta några blåbär efter björnen för att lugna stackaren är lika med noll.

Så sorry Hilding. Nu är det pure asfalt som gäller. Här ska inte tuggas på några Åsa-armar av mors lilla Olles polare.

Kommentarer
Postat av: erika

mäh! går du på långpromenader i skogen utan att fråga om jag vill följa med?!

2008-03-27 @ 07:28:06
Postat av: Åsa

oops ;) så är det att vara kompis med en enstöring ;) Nä, men jag har en annan last. Lite pinsamt, men jag är helt och fullkomligt beroende av P1. Det finns inte mycket jag älskar mer än att promenera i timmar och bara gå och lyssna på radio där de i detalj pratar om växters samspel,
filosofiska spekulationer om varför barn leker eller nåt annat oviktigt och småflummigt. There you have it. Men räkna med att du är den första jag ringer de gånger batterierna är slut eller radion trasig ;)

Postat av: erika

det är lugnt, jag är också lite enstörig när det gäller promenader. fast nån gång då och då tycker jag det är trevligt med sällskap, särskilt om det är grått och tråkigt väder :)

2008-03-27 @ 13:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback