The fluffy hår!

MMS

Midsommar var dunder! Ca 20 kanontrevliga personas i vår gäststuga som varken brakade ihop, välte eller brann ner (trots fylleeldning i bägge öppna spisarna).
Jag vann pris (en platt-tång)  för fluffigaste håret. Jag har köpt nåt nytt slags hårmedel som invigdes kvällen till ära. Det fungerar på följande vis. Applicera lite medel i puderform på skallen och gojsa runt lite, och *poff* *poff* nästan sprakar det till och hela håret liksom växer tills det ser ut som en dålig peruk. Bifogar bildbevis och slår ytterligare en fluga på kuppen. Här har ni min prima spegelmin. Förmodligen den mest mobbade av mina miner. Den är inte så glad för det för den tycker att den är jättesnygg men Andreas skrockar och skrattar och säger "not so much" på dålig norrlängelska.

Bjuppar på lite begynnande magfläsk. Det är lugnt, det är charmigt. För att inte tala om mjukt. Men lägg ner spekulationerna, fläsket är bara pure fläsk och innehåller inga konstigheter i form av foster. Jag söp som om vin var vatten! Det var trevligt, jag blev full och ingen skadades på kuppen.


Fråga: Är det bara jag som ser hitlermuschen/harmyntet över min överläpp på bilden?? Märkligt. Minns inte att jag har varken det ena eller det andra. Men vem vet, den är förrädisk den där snygg-minen. Den kanske har dolt ett harmynt eller en trekantig mustasch lite smidigt alla dessa år.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Här var det lugna gatan på midsommar..., jag lär väl ta igen det nästa år..., fastän jag då nästan är medelålders... ;-)



Jag har oxå köpt ett "nytt" slags hårmedel...., Dust It (Osis) tror jag minsann att det heter...

Snacka om att få både volym och peruklook när pudret gojsats runt lite..



Ha de gott!

Postat av: Åsa

haha, det är samma!

2008-06-23 @ 20:27:42
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Limpan

BTW! Jäkligt mkt bättre bild uppe i hörnet! Jättebra och trevlig bild på dig!

Grattis, jag menar, sånt händer ju inte oss "O-Fotogenlampor" särskilt ofta! :D:D:D

2008-06-24 @ 12:35:06
URL: http://teodor.blogg.se/
Postat av: Mamma

VAD är det som ligger på sängen? ser ut som Hilding insvept i bandage runt hela huvudet.

2008-06-25 @ 21:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback