Nya intressen

MMS

Jaha här sitter jag en solig förmiddag och PLANTERAR. Som en annan pensionär. Jag börjar jobba kvart i TRE. Jag borde som alla andra ungdomar ligga och sova nu då. Eller åtminstånde ligga i bikini och sätta en bränna på fläsket.

Nåja, jag sitter iallafall i underkläderna (modell tantkonkaronger) och i solen så jag kan låtsas att det är för den och inte blommorna jag sitter här.

Det bor bara 100åringar här vid stugan. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket rynkig hud. Enda nöjet för dem verkar vara att åka bil och spionera. Så det är skytteltrafik här! Och alla ser ut som de käkat minst 10kg glosylt och ätit lika mycket blänggröt till. Klart det är spännande!! Klart jag förstår dem! Nu kan de ju berätta om den där stockholmskan som satt spritt språngande (ja i deras version lär jag bli det), som en hippie, och lekte med jord i trädgården.


Kommentarer
Postat av: Nettan

OM du solar för mycket så kommer du att bli lika rynkig som 100-åringarna....



Se till att smörja in dig med solskydd.... ;-)

2008-06-05 @ 11:48:52
Postat av: Limpan

Lite spännande det där om ålder...

Hade en liten diskussion på familjeliv (ja, vi skulle kunna döpa om det till Lindaliv) om hur man bäst får bukt med ungdomar och deras fasoner. Jag har ju kommit på det absolut mest effektiva sättet, och ville gärna dela med mig av dessa "otrevligheter". Det går väl, lite enkelt förklarat, ut på att blänga och fnysa högt. Som sagt; VÄLDIGT effektivt må jag säga.



Hör och häpna! Folk börjar kalla mig för panchiss! What? Nä, så där ville minsann inte folk bete sig. Tydligen är det inte ett cooooolt sätt.

Och ord som "ungdomar" och "fasoner" hör tydligen inte till det unga och fräscha vokabuläret.



Jag förstår ingenting.



Men Åsa, det har alltså visat sig att vi är två.

Postat av: Åsa

ååå kan du inte komma över på lite kafferep och syjunta?

2008-06-05 @ 16:18:13
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Anonym

klart man ska ha lite blommor, kul ju!! =)

2008-06-25 @ 01:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback