Vart bubblarns tar det vägen?? Mystery of the missig kilo!

Jag gjorde en högst märklig upptäckt igår morse som har gäckat mig i snart två dagar. Precis innan jag gick och la mig i tisdags kväll ställde jag mig på vågen som vi kvinnor av någon manisk anledning tenderar att göra i tid och otid. Jag ska bespara er vilken siffra som snurrade upp som slutresultat för det är oviktigt.
Hur som helst, morgonen därefter får jag samma impuls och hör och häpna. Jag vägde ett helt kilo mindre. Ett kilo. Jag fattade inget, för jag hade sannerligen inte gjort varken nummer ett eller nummer två mellan vägningarna. Så vart tar det vägen?? Ett kilo under en natt!? Min första tanke är att kroppen absorberat lite grejs från magen eller vattnet i kroppen. Men alla med 2 hjärnceller vet att om det vara absorberats upp så skulle det fortfarande visats som vikt på vågen.
Det borde alltså betyda att något suspekt förångats och lämnat kroppen under natten. Och den tanken känns ju rent av äcklig, och borde inte magsyreförångning eller what-have-you (för att använda min chefs standarduttryck, vill ni ha den fulla upplevelsen av uttrycket så kan ni uttala det med lite släpig men dock överartikulerad amerikanska) ligga som daggdroppar i taket ovanför mig när jag vaknar!?

Min slutgiltiga (om ni inte har nåt bättre förslag) teori är att jag helt enkelt fjärtat bort ett kilo under natten. Och tydligen gör jag det regelbundet för inatt gjorde jag om experimentet med EXAKT samma utfall.

Kommentarer
Postat av: Linda

????????
...du måste nog vara den enda tjejen som går och grubblar och faktiskt undrar vart kilon tar vägen när man ÄNTLIGEN blir av med dom! Vi andra tackar gud och vågar inte riskera att bryta den goda cirkeln med att försöka HITTA kilot igen. Men hey, om du tycker att det är lite otäckt tar jag gärna över ditt "gå-ned-ett-kilo-över-natten". Jag kommer behöva det här framöver nu när min våg BARA visar stadigt uppåtgående. I minst 4,5 månad till. Hu.

2007-05-24 @ 18:48:18
Postat av: Gravid Kassie & The Big Belly

Det kanske var allt godis du åt häromdagen. Det har säkert absorberats in i kroppen och sedan på något fiffigt sätt försvunnit med utandningsluften....

Postat av: Gravid Kassie & The Big Belly

Det kanske var allt godis du åt häromdagen. Det har säkert absorberats in i kroppen och sedan på något fiffigt sätt försvunnit med utandningsluften....

2007-05-24 @ 20:42:59
URL: http://kassie.blogg.se
Postat av: Rebecka

Man fjärtar ca en liter på en dag. På natten borde det ju vara samma sak.. Fast en liter metangas borde ju inte väga 1 kilo..

2007-06-30 @ 20:26:13
Postat av: Anonym

haha lite sent kommenterat kanske, men du äter ju inget på natte... lite svårt att samla på sig en massa mat då...

2007-08-19 @ 23:41:17
Postat av: Mia

Men visst äre väl konstigt!?! Jag hade nojja på att väga mig i tid och otid ett tag...en gång vägde jag mig innan jag gjorde nr 2 och när jag vägde mig igen så vägde jag MER (!?!?!) än vad jag vägde före själva "tömningen"....kan man bli annat än KNÄPP då?! Min sambo påstår att det måste ha varit "bakåtsug" - vad nu det är?? hahaha

2009-09-09 @ 13:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback