Tvångstankar!!

Idag när jag kom tillbaka till jobbet efter ett par dagars uppehåll dyker en helt ny ikon upp när jag loggar in på datorn. En gul, rund, spännande och väldigt anonym knapp längst ner i höger hörn.
Min första tanke: Måste klicka!!
Min andra tanke: Vad är det för konstig knapp, har den jämt funnits där och jag bara har missat den tidigare?? Nä, den måste vara ny..
Min tredje tanke: måste klicka, MÅSTE KLICKA,  M Å S T E  K L I C K A!!!!!

Inte blev det bättre när jag sen loggar in på mailen och det finns tre olika mail från olika chefer och personer som betonar vikten av att vi inte klickar på den gula knappen.

Effekt på Åsa: MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSSSSSSSSSTEEEEEEEEE KLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICKAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Psykologiskt exeperiment? Ett försök till att helt förstöra Åsas arbetsmoral (i så fall funkar det för jag har knappt kunnat tänka på annat idag än den där nedriga knappen)


Kommentarer
Postat av: Majsan

Klickade du då????

Postat av: Åsa

nej, men jag fick veta att det som händer är att alla medarbetare (typ 350 st) för en liten glad popup på sin dataskärm. Det gjorde inte saken bättre direkt, nu vill jag ju VERKLIGEN testa och se om det stämmer.

2007-05-04 @ 10:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback