I want candy!

Igår åt jag nästan ett kilo godis. OK, jag vet, det låter mycket (eller ja, inte om man känner mig) men det var "rea" på butiken och plockegodiset bara vrålade till mig för varje gång jag passerade med pipiga sockerstinna röster "hallååååå, köp oooosss vi kostar bara 3,90 per hektograaam, köp oss, köp oss". Så det gjorde jag.

Som alla vet så är det vetenskapligt bevisat att godis absorberar ALLT vatten man har i kroppen, så kändes det iallafall efter mitt svullarmaraton. Mitt dilemma dock bestod i att jag ätit så mycket godis att jag inte kunde få ner en ENDA droppe dricka. Njurarna värkte av sockerförgiftning, tungan klibbade fast och läpparna var helt fnasiga av uttorkning. Men magen varså full att jag inte ens vågade rapa (en annan av mina favorithobbies) av rädsla för att få munnen full av halvtuggade skumbjörnar.

Resultat: Jag fick lägga mig utan att dricka, och vaknade därmed imorse med utomjordisk huvudvärk

Lärdom: Tusan vad gott det är med godis!

... hm..de lär ju knappast ha höjt priset idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback