Klistrade frön i örat

Igår gick jag iväg för att få massage image47på ett ställe nära min arbetsplats. En hel skön timme skulle jag få min onda kropp knådad var det tänkt. När jag kommer dit frågar massagekvinnan om hon kan inleda med lite zonterapi då det ska vara bra mot ... ja allt.
Jomen visst det kunde hon väl. Kvinnan plockar fram en pinne och ska just till att börja peta med den på örat på mig när hon helt förfärat skriker rätt ut och tar sig för pannan. Attans hinner jag tänka, när tusan petade jag öronen sist?

Men tydligen var det inte alls min vaxtäthet som orsakade de upprörda känslorna. T y d l i g e n är jag piercad rätt genom immunförsvaret på zonterapi-språk. 
Hon: Du tar ju kål på immunförsvaret helt, du måste vara sjuk jättemycket
Jag: Eh nej, faktiskt knappt alls
Hon: Ja men det kan ta lite tid innan "effekten" visar sig

Hm.. tydligen har den här s.k. sjukeffekten tagit mer än 10 år på sig att verka och det gör mig lite orolig. Förklarar lite längre ner varför.

Efter 45 minuters tryckande med en förbaskat hård pinne i mina stackars öron var det tydligen dags att klistra fast några slags nötter eller frön på de ställen där jag skrikit högst när hon pressat. I ärlighetens namn låg jag mest och var livrädd för att det skulle säga popp och att öronhuden skulle ge vika för det hårda trycket och pinnen tryckas rätt igenom och spetsa hjärnan på mig.
Fröna då? Ja, det kändes som hon mest höftade lite på måfå var det nu gjort ont för jag kan inte påstå att jag känner någon verkan/smärta när jag trycker på dem (som jag tydligen som ett annan öronpetande idiot ska sitta och göra hela dagarna). Nu till mina farhågor. Om piercingen tagit över tio år på sig att "verka" betyder då det att jag måste springa omkring med de här äckliga (jag har plåsterfobi) lapparna på/i öronen med några mysko frön under i åratal??

Som sagt, lite zonterapi innebar alltså 45 minuter och det lämnade mig bara med sketna 15 minuters massage. Massagen bestod i lite duttande och strykande på ryggen som trots den korta tiden fick mig att somna. Kan hon av misstag ha klistrat ett frö på den typ snabbverkande sömnnerven eller så??

Min poäng? Äh ingen, jag tycker mest bara att det är äckligt att ha PLÅSTER i öronen men det skulle vara ännu äckligare att plocka bort dem. A jo och att zonterapi sucks!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tjusigt! Det kanske är så att du har FÖRHÖJT ditt immunförsvar genom att pierca dig och att du är ngt på spåren där... För om man tänker efter så tejpade hon ju saker på de ställen där hon petat hårt och det gjort ont, eller hur? Och det måste ju betyda att man ska ha grejjer på/igenom(?) de ställena. Du kan bli värsta kändisen inom newage när du lanserar din nya metod där man ska pierca bort alla åkommor! Vi kan köra en drive ihop när jag lanserar min nya kolhydratsdiet eller ngt. Måste bara fila lite mer på hur jag ska få alla att börja äta kolhydrater igen... :-)

2007-06-13 @ 22:14:41
Postat av: åsa

Jag ser Expressen-löpet framför mig!
SÅ BLIR DU FRISK OCH SMAL MED PIERCING OCH KOLHYDRATER. REVOLUTIONERANDE ANSA-METODEN (ELLER ÅSNA-METODEN KANSKE)

2007-06-14 @ 08:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback