Sjuk Åsa ska inte klippa hår!!

I torsdags natt for jag ner till Stockholm för att träffa en kompis till mig innan hon får sitt första barn. Jag hade verkligen sett fram emot det jättemycket, speciellt som jag inte träffat henne på säkert 5 år. Jag valde det ruggiga fakirtåget med avgång 00,45 och ankomst till Stockholm 07,45. 08,00 började jag få onda föraningar att allt inte stod rätt till i min kropp. Efter att ha somnat i väntrummet hos frisören vid 10,15 och sedan blivit väckt av en receptionist 10,30 som tittade på mig med väääldigt dömande blick kändes föraningarna snarare som insikt. 13,00 under fikat med min andra vän som redan fått sitt första barn var det ett faktum. Jag var på väg att bli sjuk. H Y P E Rsjuk. Lagom till lördag (då min gravida kompis fest ägde rum) var jag så sjuk att jag låg och yrade i mina föräldrars soffa (och samtidigt narrades av min bror och hans flickvän som satt och skrattade åt mig och mitt mummeltungotal). Snabb kontenta av det hela. Jag har betalat 1500 kr plus en semesterdag för att ligga sjuk i mina föräldrars soffa istället för att vara sjuk hemma.
På söndagen for jag hem trots att jag fortfarande var dålig. Väl hemma (kl 23,00 på kvällen) så ville min kille att jag skulle jämna till hans hår med hårklippningsmaskinen. Han hade nämligen gjort den där 1-centimeters-helsnaggningen han gör med jämna mellanrum när håret blivit allt för långt. Han gör det mesta själv men som sagt finslipningen brukar jag få göra.
Vi satte oss i badrummet för att få det hela överstökat direkt eftersom jag var så hängig och behövde gå och lägga mig. Sambon räckte mig rakapparaten och sa -Här, nu kan du klippa.
Så det gjorde jag. Bara det att Andy hade glömt att han tryckt ner längdreglaget i botten när han var klar sist. Och jag var ju på tok för groggy för att kontrollera det. Och på tok för groggy för att ha snabba reaktioner. Det enda jag minns att jag tänkte var att maskinen lät ovanligt tungtgående.
Här är resultatet. Och ja, han har sett ut så här på jobbet idag. Han vägrar klippa rubbet i samma längd av rädsla att se ut som "en HIV- och cancersjuk" som han uttryckte det.
HAHAHAHAHAHA.... jag vet inte om man ska kalla det fåfänga för nuläget är väl kanske inte heller direkt moderiktigt.
En sak är säker- sjuk Åsa ska inte klippa hår!


Sjuk Åsa ska inte klippa hår!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hi, hi!!! Va fint det blev!
Synd att vi inte kunde träffas men det blir fler tillfällen. Du får komma när Grodan har ploppat istället. Hoppas du mår bättre nu!
Kram A

2007-01-30 @ 15:47:58
Postat av: Mamma

Ja, det är nästan samma sak som jag gjort. Jag var och handlade skor till martin i söndags när jag började insjukna. Idag när jag tittade på mitt kontoutdrag visade det sig att de tagit betalt ÅTTA gånger för samma skor. De kostade 650 kr.

2007-01-30 @ 16:51:57
Postat av: Linda

Vad har det med din sjukdom att göra? Det var väl snarare hon i kassan som var groggy??? Eller? Men fy sjutton! Visst får man väl tillbaka pengarna? Fast hur bevisar man att man INTE handlat ngt?

2007-01-30 @ 18:24:14
Postat av: ...linda

Men nu glömde jag Andreas! Snälla, du kan inte gå omkring sådär!!!!!! Hur är det bättre än cancersjuk?

2007-01-30 @ 18:26:25
Postat av: åsa

Linda, du har aldrig fungerat vad det står på de där papperslapparna man får när man handlar? ;)

2007-01-30 @ 18:49:08
Postat av: majsan

Ja nu kan ju Andreas matcha Kjelle på bröllopsfesten :) Iallafall på en liten del av huvudet.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback