Klappen som verkligen värmde

Min sambo är nog inte så bra på att ge presenter. Det handlar inte om frekvensen av givandet eller ens innehållet. Nä, jag menar agerandet omkring hela proceduren. Han blir liksom lite för uppspelt och har på tok för lite tålamod (fast konstigt nog bara i det här avseendetKlappen som verkligen värmde) för att klara av att vänta hela den stund från då han köpt gåvan till det att den öppnats. Så därför går han och hintar och pyser ut små ledtrådar och envisas med att konstant ta upp det faktum att en present är på ingående. I väldigt många fall vet jag precis vad det är jag ska få. Det är väl en kombination av över 5 års förhållande och just han han inte sluter tätt. Otåligheten ökar också markant i takt med att överlämnandedatumet närmar sig och han släpper ut mer och mer avslöjande detaljer.

Konstigt nog detta år fick jag inte direkt några ledtrådar alls vad det gäller julklapparna. Men han envisades med att säga saker som
-Snart ska du få massa presenter!!
-Nu undrar du allt vad du ska få va? Du kommer bli sååå glad.
-Jag kan säga så mycket som att det är 3 st! Vad tror du det är?
Osv osv...

Så jag gissade. I år hade jag ju som sagt inte så mycket att gå på. Men jag känner honom så pass att när det kommer till presenter så ska det vara rejält och fylla ett syfte. Inte en massa krussiduller. Så jag sa att jag trodde att det var något som skulle hålla mig varm. Det var kanske inte så lyckat för min sambo snörpte ihop munnen och sa
-Nä du! Det kan jag säga dig, att där, där är du helt fel ute. Helt fel! Inte i närheten ens. De är väldigt romantiska ska du veta.
Efter det så avslutade jag varje hint om julklappar han tog upp med ....och det håller mig väääldigt varm eller ...och man fryser inte direkt när man har det.

Vad fick jag då?
* Ett par kanonvandringsvinterkängor (Alpinekängor) som jag kan ha när vi åker skoter. Skulle de inte vara så klumpiga skulle jag sova i dem. Ett stycke skomirakel!
* En fotogenlampa (som sprider underbar värme och har mysfaktor 2000!! och jag måste säga det...MUJJO romantiskt) Se bild!
* Ett par fårskinnstofflor, som knappt har lämnat mina fötter sen jag fick dem

Inte en, inte två men TRE goa klappar i värmens tecken. Mihihihi! Ett noll till Åsa.

Ps. Sen att min kille gissade att han skulle få en gitarr vid första försöket är väl något jag talar mindre högt om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback