The Rockabillyfest

image30

Efter veckor (typ) av förberedelser i form av kjolfärgning och nagelutsparning och ...eh ja, that´s it...så var det äntligen dags för personalfesten med Rockabillytema i fredags. Dock en liten omväg kring onsdagen då jag blev fullkomligt idiotförklarad efter att ha varit tvungen att lämna gitarrlektionen (jepp, still hanging in there) med motivering "för långa naglar för att kunna ta ackord". En förbryllad gitarrlärare ställde frågan om jag inte kunde klippa dem och vara med på lektionen istället för att gå hem. Åsas svar: ÄR DU GALEN??? DE HÄR HAR JAG SPARAT PÅ I FYRA VECKOR, jag ska ju på fest på fredag.
Det kändes vid tillfället som ett fullt logiskt svar.

Fredag och fest.

Chock 1. Träffar sambo som jag knappt känner igen bakom slajmcasanovautstyrseln

Chock 2. Det var inte fullt så lätt att tvätta ur svart sprayfärg på fyllan som jag trodde. 5 tvättar, 3 balsameringar, en inpackning och många ilskna grannar senare var jag typ kvitt färgen och fick krypa i säng nästan 2 timmar efter hemkomst mitt i natten.

Chock 3. Tydligen gillar taxichaufförer yllestrumpor för de 2 jag kvällen till ära hade stoppat i bh:n sänkte min taxinota avsevärt. Who needs sillisar anyway??

Här är några fler bilder från kvällen. Klicka som vanligt för att göra större.

 Rockabilly boys   Ante "The grek"

 Nisse the smygnasse!?  Raggarbilsåkning med Anna (t höger) och Marina(t.v)

 Åsa o Ante

  

Kommentarer
Postat av: erika

så fina ni var!! jag körde också raggarbil och lyssnade på rockabilly i fredags, fast jag var inte hälften så passande klädd som ni var :)

2007-04-29 @ 17:15:18
Postat av: Linda

WOW!!!! Jag har en helt ny respekt för Andreas nu! Inte nog med att lyckas med att se så slajmig ut, han verkar ha levt sig in i rollen rejält. Alla andra på bilderna ser ut som vanliga, men utklädda, människor. Men Andreas a n d a s rockabilly. Han är det ut i fingerspetsarna! Vilken känsla! 5 fullkomliga PLUS till Andreas och 3 till Åsa, du är skitsnygg -men 1 minus för en inte lika lyckad rollprestation som Andreas (men vem klarar det?)och 1 minus till för läppstiftet. Sorry baby, men rött går inte på oss, hur gärna vi än vill och oavsett vad syftet är... Men för övrigt är du skitcool, en 3:a är egentligen ganska hårt satt betyg. Men du hade ju tyvärr Andreas bredvid dig på varje bild.

2007-04-29 @ 18:13:38
Postat av: Linda

....P.s. kolla minerna på Andreas. Helt obetalbara!!!

2007-04-29 @ 18:14:31
Postat av: Nettan

Helt sjuuuukt va fina ni var! *imponerad*
Du var suveränt vacker i din filmstjärne-look och Andreas helt outstandig i det du kallar "slajmcasanovautstyrseln"... :-)

Förresten, din kommentar till gitarrläraren tyckte jag var HELT logisk... OM inte gitarrläraren förstod din situation så har han/hon nog aldrig varit på fest.. (eller åtminstone inte sparat naglarna till en fest...*s*)

Ha en härlig Valborg.., själv så jobbar jag... :-(

2007-04-30 @ 13:44:14
Postat av: Anna

Va fina ni är!

2007-05-02 @ 16:04:55
Postat av: Åsa

Erika: U damn copycat ;)

Linda: Jag är visst snygg!!! Som straff ska jag lägga en förbannelse på dig som ger dig livslångt oborttvättbart illrött läppstift för resten av livet..MOAHAHA va säger du nuuuuuuu dåååå???

Nettan: Nu börjar det låta socker i mina öron...filmstjärna..aaah! Ta ett snack med Limpan ovan!!

Anna: oo tackar och bockar, har du sett att jag länkat till Hildas sida, det var ok va!?

2007-05-03 @ 17:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback