Har Susanne Lanefelt inspirerat några hårdrockare?

Igår när jag var ute med hunden blev jag omkörd av en granne till mig som i hög hastighet skapade friktion under sina adidassulor. Den här grannen är en smått rundlagd man, 30+ med en förkärlek till hårdrock som inte går att missa. Han är hårdrocksklyschan personifierad. Han har långt, råttfärgat, lagom greasy hår ändå ner till midjan. Han klär sig i urtvättade konsert-t-shirts och jeans som man förstår har varit svarta en gång i tiden (Levis 501:or såklart). Detta toppar han sedan med en ljust denimfärgad jeansjacka vars bäst-före-datum sedan länge har passerat. Han är jordens goaste kille och glider jämt runt (oftast i sin bil) med ett avslappnad jokerleende (Batman) på läpparna.

Tro att jag blev förvånad när han igår då kommer swischandes förbi i full svettismundering och freestyle i öronen. I stora mjukisbyxor med hängknän och matfläckar på låren ackompanjerat av en omatchande adidassvettiströja. Det vanliga sköna laid-back-leendet var nu utbytt mot en klart sammanbiten och målmedveten min.
Jösses, killen är ute och power-walkar tänkte jag för mig själv. Det kanske låter hårt men senaste gången denna rockare tränade var förmodligen när Limahl (Never ending story) låg etta på Tracks och han Jenkatuggandes tvingades hänga i lianer av gympamagistern. Men hoppet är aldrig ute och det lyfte upp mig lite (jag kan alltså vänta ytterligare några år innan jag behöver bli jätteseriös med träningen...sköönt! ;) )

Min nyvunna tro på träningsmänskligheten fick ett ganska komiskt och abrupt slut när min granne åter möter mig på vägen fast denna gång i motsatt riktning och i ett klart lugnare gemak. Jag slänger en blick på klockan när jag ser att hans Icapåse till bredden är fylld med läsk, glass och inte en utan TVÅ chipspåsar. Jajjamensan, orsaken till hans höga tempo tidigare hade inget med träning att göra. Inget förbränningsförsök eller hälsoförbättringssträvan. Det enda som manade på stegen var oron för att inte hinna till Ica innan stängningsdags och få spendera kvällen utan snacks (hemska tanke!)

Fråga: Räknas det som träning när man småspringer till affären för att köpa dubbla uppsättningar dillchips??

Kommentarer
Postat av: majsan

Svar på din fråga: Absolut. Köp dessutom dubbla uppsättningar av dipp, gräddfil å cola så kan du styrketräna hela vägen hem :)

2006-09-22 @ 13:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback