God is a DJ

Normalt sett lyssnar jag bara på P1 på radion. På vägen till arbetet (i en glammig hyrbil) gjorde jag min vana trogen även det idag. P1 har en extremt beroendeframkallande effekt på mig och har helt förvandlat mig (från en ung uppdaterad modern pingla) till en gammal moraltant som tycker att de mer kommersiella radiokanalerna enbart är skräniga och fåniga. 
Döm min fasa när radion plötsligt börjar krasa och fräsa och gör tydligt att den här kanalen kan du absolut inte lyssna på just nu. Begreppet radioskugga hinner flasha genom mitt  huvud när jag på rent infall bestämmer mig för att prova om P3 "fungerar". Ur radions högtalar fullkomligt strålar de första stroferna från "First of the gang to die" med Morrissey. Det kändes som ett tecken från ovan!!
Det här bara måste bli en underbar dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback