Händelsen som gjorde min vecka -skadeglad!

Veckans konkurs?

Veckans råaste hångarv måste bara riktas mot den praktikant!? på SAS som beställde ett för litet!? plan till flygningen mellan Sundsvall och Stockholm på morgonen idag. Min sambos mamma och hennes väninna skulle flyga med det till arlanda för att sedan ta sig vidare till Wien.
Jag hade betalat dyrt för att få stå och bevittna (dvs asgarva åt) den stackars människa som var tvungen att ställa sig inför den stora folkmassa med betalda flygbiljetter som skulle flyga imorse för att berätta att -nä tyvärr, det går inte, planet är för LITET, ni får inte plats.
Hahahahahaha!!!
Resultat: Hälften av resenärerna fick åka taxi (!!) de dryga 45 milen till Stockholm. Och fick 500 kronor var som plåster på såren.

Veckans börsnotering

Sundvalls taxi 060-190 000. 


För att jämna upp balansen efter mina elakheter om den nyanställda?! (snart avskedade?) på SAS ska jag berätta om mitt mest idiotiska drag i veckan.

Åsa tyckte att det var en bra idé att lägga sig och sola i solariet en timme efter jobbet idag. Ja, EN TIMME! Det vaaar ju så kallt och jag vaar ju så trött. Vad skönt och ligga där i värmen en stund och låtsas att jag var på Bahamas, tänkte jag.
Ja, det hade ju kunnat vara en bra idé om jag solat regelbundet det senaste halvåret. Det har jag inte......alls! Knappt ens i sommar utomhus.
En TIMME senare
Åsa vaknar upp av att solen slocknar (solariet stängs av eftersom en timme gått) och blir lite orolig. Brinner det någonstans? För det luktar minst sagt lite bränt! Jag sniffar runt lite i rummet tills jag hittar källan till lukten. Nämligen jag själv. Lukten var bränt kött.

Resultat: Julstämningen har infunnit sig! Inte bara för att snön har vräkt ner i två dagar och resulterat i att allt är vitt och att det knarrar under fötterna när man går ute. Nä, också för att jag nu är djupt rödfärgad som den allra färggladaste julekula till granen och lukten av bränt kött nu har övergått till någon slags övergräddad pepparkaksdoft.

Kommentarer
Postat av: Anna

He, he... Kan bara säga att ang SAS-planet så hände det ganska ofta när jag jobbade där oxå. Att man sålt biljetter för ett större plan men när det sedan närmade sig avg så fick man byta plan pga det behövdes ngn annanstans/var trasigt/fattades rätt utbildad besättning/klantighet/mm. Och lika ofta om inte regel så var planen överbokade dvs för många biljetter sålda på för få platser. Ibland skulle vi "köpa" av upp till 20pers... Inte roligt då jag ofta var en av de "stackarna" som fick gå ut till passagerarna och ta den skiten. Jobbade (är i och för sig bara tjänstledig) som passagerar service coordinator = ta skit hela dagarna från arga pax då planen var överbokade/försenade/inställda/mm och skickades ut på "svåra/röda" avgångar dvs mycket skit har man ätit i sina dagar! :-D :-D :-D Men det var lite charmen med det hela oxå, man VET att folk kommer bli tokiga och att försöka vända eller iaf klara skivan var en härlig utmaning och MYCKET adrenalin har pumpats genom dessa ådror. ;-)
Kramis A

2006-10-29 @ 19:03:11
Postat av: majsan

Smörj in huden med filmjölk så läker den fortare... men den luktar inte så gott ;) Kjelle hade fotbad i filmjölk för några år sedan... Nästa gång kanske du ska testa bastun när du är kall, hälsosammare och där kan du sitta i många timmar. kan du inte sätta in en bild så vi får se hur skär du är :)

kram

Postat av: Mia

En liiiten detalj bara: Taxi Sundsvalls telefonnummer är 060 - 199 000. Jag jobbar nämligen i växeln där... :)

2009-09-10 @ 01:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback