Arg gör Åsa glad

Lite fredags"skoj". Delar med mig av en sak jag brukar lyssna på ibland när jag känner mig negativ. Den gör mig bara himla glad. Varje gång! Är det inte knepigt hur något så aggressivt och egentligen tragiskt faktiskt bara är kul. Jag kan ha svårt annars att ha roligt på andras bekostnad. I vanliga fall gör det mig mest bara ledsen. Som clownerna på cirkusen. Pappa har berättat för mig att när jag var liten och var på cirkus och clownerna drullade runt och slog varandra så skrattade alla utom jag som bara ville gråta. Jag vet inte om det berodde på att jag var mindre eller mer utvecklad men det känns minst sagt lite trögt i kolan när man inte fattade att det var på lek. Jag ser sällan det roliga i sånt nu heller.
Förutom när det gäller praktikanter. De är alltid kul. Inom att områden. Speciellt när de är förvirrade. Inom vården finns det gott om förvirrade praktikanter. Det gillar jag. Sånt får mig att skratta. Fast det är elakt. Men man vet ju att det kommer sluta lyckligt. Dvs praktikanten bestämmer sig för att det här var ju inte min grej jag sadlar om till cowboy (eller nåt) och lever lycklig alla sina dagar. Fast troligast så blir den förvirrade praktikanten en erfaren läkare (eller vad den nu praktiserar för tillfället) sen efter sin praktik eftersom han/hon lärt sig massor under den tiden. Och då är det okej att skratta.

http://www.youtube.com/watch?v=EQ5Rm_Orn_k

OBS! Glöm inte att ha ljudet på. Annars är det nog väldigt svårt att tycka att det är roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback